غرویان عنوان کرد:

حمایت پژوهشگاه نیرو از ایده‌های نوین

قائم مقام مجری طرح ملی شبکه هوشمند برق گفت: پژوهشگاه نیرو با قبول ریسک سرمایه گذاری طی یک فرآیند تدریجی و در راستای توسعه فناوری و شکوفایی شرکت های دانش بنیان، نقش حمایتی را ایفا می‌کند.

خبر خوش پژوهشگاه نیرو برای صاحبان ایدهبه گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، داوود غرویان قائم مقام مجری طرح ملی شبکه هوشمند برق در مراسم اختتامیه جشنواره و نمایشگاه محصولات و خدمات هوشمند که در محل دائمی نمایشگاه های تخصصی شهرداری تهران برگزار شد، عنوان کرد: طرح مذکور یکی از مجموع 37 طرح کلان شورای عتف ( علوم تحقیقات و فناوری) است که در کمیسیون انرژی این شورا مصوب شده بود و بر این اساس شرکت توانیر، وزارت نیرو، دانشگاه شهید بهشتی به ترتیب به عنوان بهره بردار، سفارش دهنده و مجری طرح، همچنین دانشگاه امیرکبیر و فردوسی مشهد به عنوان مجری همکاری تعیین شده است.

وی افزود: طرح ملی شبکه هوشمند برق درسال  91 تصویب شد و در تابستان سال گذشته سند راهبردی طرح به تصویب شورای عتف رسید و قرار بر این شد تا کمیته راهبری شبکه هوشمند در پژوهشگاه نیرو تأسیس شود.

 قائم مقام مجری طرح ملی شبکه هوشمند برق تصریح کرد: مرکز توسعه فناوری شبکه هوشمند آب، برق و انرژی در پژوهشگاه نیرو تاسیس شد که آخرین وظیفه آن فرهنگ سازی، آموزش و توسعه عمومی در شبکه بوده ، و قرار بر این است تا به منظور تولید خوشه پروژه های مربوط به شبکه از پتانسیل های دانشگاهی استفاده شود.

وی  تاکید کرد: از این پس از ایده های دانشجویان با استعداد و خلاق در صنعت برق استفاده و همکاری بین صنعت و دانشگاه در این حوزه بیشتر خواهد شد.

 غرویان در پایان یاد آور شد:  پژوهشگاه نیرو با قبول ریسک سرمایه گذاری طی یک فرآیند تدریجی و در راستای توسعه فناوری و شکوفایی شرکت های دانش بنیان، نقش حمایتی را ایفا می‌کند، به همین منظور با برگزاری چنین جشنواره هایی قصد بر استقبال از ایده های دانشجویان را دارد.

 انتهای پیام/

همکاری صنعت و دانشگاه در حوزه برق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۵ ۲۶ تير ۱۳۹۶
واله ما طرح جدید بهشون دادیم ولی گفتن فقط تو انرژی خورشیدی و باد سرمایه گذاری میکنن
آخرین اخبار