مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور در خصوص وضعیت ورزشگاه آزادی توضیحاتی را ارائه داد.

مدبر: بزرگترین پیست اسکی ایران به فروش می‌رسد/خطری استادیوم آزادی را تهدید نمی کندبه گزارش خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛مصطفی مدبر، رئیس شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی در نشست خبری گفت: سال ۹۵ پروژه‌های بزرگی مثل نقش‌جهان بعد از سال‌ها افتتاح شد که بازی‌های سپاهان در آنجا برگزار می‌شود. این مجموعه هم رضایت بازیکنان و هم تماشاگران را به دنبال داشته است.

مدبر تصریح کرد: وقتی مجموعه ها در لیست واگذاری قرار می‌گیرند، دست ما هم کوتاه می‌شود. به عنوان نمونه، پیست اسکی دیزین مشکل جدی استانداردسازی دارد که امسال به ما در این باره اخطار دادند و نمی‌گذارند دیزین به بهره‌برداری برسد. حالا بخش خصوصی این پیست را برای فروش گذاشته و به همین خاطر نمی‌گذارند که الان که فصل بازسازی است کارهای لازم را انجام دهیم، بنابراین قطعا در زمان بهره‌برداری دچار مشکل خواهیم شد. ما نامه نوشتیم و گفتیم یا اجازه دهید پیست را بازسازی کنیم، یا به فروش برسانید. اینکه پیست به فروش نرفته الان مشکلی بزرگ شده است.

وی تصریح کرد: مصطفی مدبر رئیس شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی در نشست خبری گفت: بودجه سال گذشته ما ۵۶۰ میلیارد بود که ۵۰ درصد محقق شد. ما بیشتر مطالبات پیمانکاران را پرداخت کردیم و شاید مطالبات جزئی مانده باشد.

مدبر خاط نشان کرد: امسال هم افتتاح پروژه‌های پنج هزار نفری در دستور کارمان است که برای لیگ هفدهم قابل استفاده است. قول داده بودیم به چمن یادگار امام رسیدگی شود که این کار انجام شد.

رئیس شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی ادامه داد: چمن ورزشگاه یادگار امام با وجود تمام مشکلاتی که داشت به بهره‌برداری رسید و امسال آماده انجام بازی است. همچنین صندلی‌گذاری ورزشگاه آزادی هم از دیگر موارد مهم بود. چند پروژه ۱۵ هزار نفری و ۵ هزار نفری را درشهر‌های مختلف افتتاح کردیم.

مصطفی مدبر گفت: بلیت فروشی در مسابقات داخلی، ملی و بین‌المللی همیشه دغدغه دوستان بود. با توجه به تفاهم‌نامه‌ای که بین فدراسیون فوتبال، سازمان لیگ، استقلال و پرسپولیس و شرکت توسعه انجام شده، بلیت فروشی از طریق شرکت انجام می‌شود. امیدواریم بتوانیم این کار را با برنامه‌ریزی دقیق به موقع انجام دهیم، شاید به هفته‌های اول لیگ نرسیم، چون کار با مناقصه عمومی انجام می‌گیرد. بار‌ها دیده‌ایم ۱۰۰، ۲۰۰ نفر بلیط دارند، اما در ورزشگاه جا نیست، عوامل مختلفی دخیل هستند که به برخی راه می‌دهند، باید برای تماشاگران این فرهنگ جا بیفتد که چطور این کار را انجام دهند، این باعث می‌شود حتی یک تماشاگری که ممکن است ترقه پرتاب کند، شناسایی شود.

مدبر تصریح کرد: امسال بودجه ما ۱۵ درصد کاهش پیدا کرده است، که دلیل آن اتمام شدن پروژه‌های بزرگ ناتمام در سال گذشته است. بدهی خاصی هم نداریم و اگر تخصیص‌های خوبی تا پایان سال صورت بگیرد ۴۰ پروژه را در سال جاری افتتاح خواهیم کرد که اکثر این پروژه‌ها در تهران است. برآورد ما برای بازسازی ورزشگاه آزادی ۱۶۰ میلیاردتومان است. اگر این رقم طی ۲ سال پرداخت شود ورزشگاه آزادی بازسازی می‌شود. همچنین یکی دیگر از اولویت‌های ما در سال جاری افتتاح سالن‌های سرپوشیده در استان‌های مختلف است که شهرستان‌ها و استان‌ها به آن نیاز دارند. قدمت استادیوم آزادی نزدیک به ۵۰ سال است و به صورت طبیعی چنین پروژه‌هایی نیاز به بازسازی دارند. در سال‌های گذشته ارقام خوبی برای نگهداری ورزشگاه در نظر گرفته شده بود که از جمله این نگهداری‌ها می‌توان به چمن آن اشاره کرد، اما این نگهداری‌ها برای بروزرسانی بوده است نه بازسازی.

رئیس شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی گفت: این استادیوم طی سال‌های مختلف به صورت یک مجموعه دیده شده است، اما در سال‌های اخیر تکه تکه شده است. به همین دلیل وقتی مسابقه‌ای با ظرفیت صد هزار نفر در آن برگزار می‌شود، خیابان‌های اطراف، شلوغ‌تر می‌شود. بخش بزرگی از پارکینگ مجموعه را واحد اتوبوس رانی در اختیار گرفته است که نمی‌دانیم از چه طریقی انجام شده است. اما وقتی سند مجموعه را بررسی کردیم، شرکت اتوبوسرانی موضوع را پذیرفت و مشکل حل شد. حالا، اما اتوبوسرانی با جای دیگری قرارداد دارد. در آخرین جلسه‌ای که با وزیر ورزش داشتیم، 15 فدراسیون درخواست‌هایی را برای استفاده از بخش‌های مختلف آزادی مطرح کردند که قرار بر این شد در طرح جامع استادیوم، محلی را برای این درخواست‌ها پیش بینی کنیم.

وی تصریح کرد: تمام استادیوم‌ها در کشور‌های دیگر وقتی به چنین قدمتی می‌رسند با این نشست‌ها روبه‌رو می‌شوند و نیاز به بازسازی دارند. تاکید می‌کنم نشست‌های استادیوم آزادی عمودی است و خطر ریزش مطلقا وجود ندارد، در حرکت‌های طبیعی خطر ریزش برای ما متصور نیست، اما ممکن است در صورت به وجود آمدن لرزه‌های شدید اتفاقاتی رخ بدهد، اما در حالت عادی هیچ خطری استادیوم آزادی را تهدید نمی‌کند.

 

 

انتهای پیام/

 

بازسازی ورزشگاه آزادی پس از بازی تیم ملی فوتبال با ازبکستان آغاز شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار