مدیر جهاد کشاورزی سیمرغ، از کشت ذرت در ۷۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی منطقه خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، مجید جعفری گفت: از میزان ذرت کشت شده در این شهرستان، ۷۰۰ هکتار به صورت تازه خوری و ۵۰ هکتار به صورت علوفه‌ای می‌باشد که با توجه به کیفیت و طعم بسیار خوب ذرت سیمرغ، متقاضیان خوبی نیز در شهرستان‌های همجوار و دیگر استان‌ها دارد.


مدیر جهاد کشاورزی سیمرغ با بیان اینکه این محصول خواص درمانی زیادی دارد، افزود: به همین دلیل کشاورزان این شهرستان از کشت ذرت استقبال کردند و علاوه بر اینکه بلال را به صورت دانه‌ای می‌فروشند، بلکه به صورت علوفه‌ای نیز از ساقه و برگ آن جهت مصارف دام با استفاده از دستگاه چاپر استفاده می‌کنند که کمک بسیار خوبی به بهره برداران بخش کشاورزی شهرستان سیمرغ است.

فاطمه ظاهری، کارشناس زراعت مدیریت جهاد کشاورزی سیمرغ با اشاره به اینکه ذرت از لحاظ سطح زیر کشت، مقام سوم در دنیا را دارا می‌باشد، گفت: این محصول در کنار برنج و گندم، سه محصول استراتژیک کشاورزی بوده که به دلیل وابستگی صنایع غذایی، صنعت دامپروری و صنایع تبدیلی همواره حائز اهمیت است.


وی افزود: اهمیت ذرت به دلیل موارد مصرف، کیفیت و ارزش غذایی بالای آن است که تقریبا از کلیه قسمت‌های آن اعم از ساقه، برگ، دانه و چوب آن استفاده می‌شود.


طاهری گفت: موارد مصرف ذرت برای انسان‌ها حدود ۲۵ درصد، دام و طیور حدود ۷۰ درصد و در مصارف صنعتی و صنعت داروسازی حدود ۵ درصد می‌باشد که در مجموع می‌توان ۵۰۰ نوع فرآورده از این محصول بدست آورد.


ظاهری افزود: از قسمت‌های مختلف ذرت که مورد استفاده قرار می‌گیرند، دانه، روغن و کنسرو بلال ذرت برای انسان استفاده می‌شود و دانه ذرت برای مرغداری و از علوفه‌تر و خشک و سیلو شده و کنجانده دانه ذرت در صنعت دامداری و همچنین از کاکول ذرت در صنعت داروسازی مورد استفاده قرار می‌گیرد.


فرنوش نقاشیان، کارشناس ارشد تغذیه و رژیم درمانی شبکه بهداشت و درمان سیمرغ نیز در تشریح خواص این محصول گفت: ذرّت جزو خانواده غلات نشاسته‌ای محسوب می‌شود و منبع بسیار خوبی از انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی است.


وی افزود: این محصول در گروه ویتامین ها، منبع خوبی از B۵، فولاد، B۶ است که برای خانم‌های باردار به علت وجود اسید فولیک بسیار توصیه می‌شود.


انتهای پیام/ع

۷۵۰ هکتار اراضی سیمرغ زیرکشت ذرت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.