بانک‌ها یکی از ارگان‌هایی هستند که می‌توانند در پیشرفت تولید داخلی کمک کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،امام جمعه اصفهان با اشاره به لزوم حمایت از تولیدکنندگان و کارآفرینان گفت: بانک‌ها یکی از ارگان‌هایی هستند که می‌توانند در پیشرفت تولید داخلی کمک کنند.

آیت الله طباطبایی‌نژاد پرداخت و دریافت سود توسط بانک‌ها را روش نادرستی برای بانک‌ها دانست و افزود: بانک‌ها با وجود اینکه می‌توانند در پیشرفت تولید داخلی مؤثر باشند، خود یکی از دلایل عقب افتادگی‌های کنونی هستند و این موضوع از آن جا نشأت می‌گیرد که نقشه راه نامناسب و بدی در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی برای بانک‌ها در نظر گرفته شد یعنی اینکه بانک‌ها بهره‌ای بدهند و بهره‌ای بگیرند.

وی گفت: همچنین دولت‌ها می‌توانند به کارمندان بانکی، حقوق پرداخت کنند تا با حمایت دولت از بانک‌ها و کاهش نرخ سود بانکی، سرمایه‌های مالی مردم در چرخه تولید قرار می‌گرفت و دولت مالیات بیشتری از تولید دریافت می‌کرد و این موضوع به نفع دولت است، در حقیقت اگر مردم بدانند که با سرمایه‌گذاری در بانک‌ها، سود چندانی عایدشان نمی‌شود بدون شک این سرمایه‌ها در بخش تولید ظهور و بروز پیدا می‌کند.

طباطبایی‌نژاد با اشاره به مخالفت اسلام نسبت به حرام خواری بیان کرد: امام علی(ع) به مالک اشتر توصیه می‌کند که اگر قرار است خراج و مالیات دریافت کنی، بهتر است از تولید دریافت شود در غیر این صورت، شهرها خراب و بندگان خدا نابود می‌شوند.

وی با اشاره به لزوم حمایت از تولیدکنندگان و کارآفرینان گفت: همواره هزینه‌های تولید در حال افزایش است و تولیدکنندگان نیازمند حمایت بیشتری از سوی مسؤولان هستند، البته باید در نظر داشت که اگر حمایتی صورت نمی‌گیرد حداقل با تنگ نظری مانع از پیشرفت و حرکت تولیدکنندگان نشویم.

در ابتدای این دیدار صفائیان رئیس اداره امور شعب بانک رفاه استان اصفهان با اشاره به نام‌گذاری سال جاری با عنوان اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال بیان کرد: بانک رفاه کارگران با پرداخت 2 هزار میلیارد ریال تسهیلات به بخش صنعت در سال گذشته رتبه 5 استان را کسب کرد.

امام جمعه اصفهان افزود: پرداخت 60 درصد از منابع بانک رفاه کارگران در استان در قالب تسهیلات به مردم، پرداخت تا سقف 20 میلیون تومان تسهیلات به مددجویان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی در قالب طرح کرامت و پرداخت 10 هزار تسهیلات قرض الحسنه در سال گذشته و سال جاری از جمله اقدامات بانک رفاه کارگران استان اصفهان به شمار می‌رود.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.