برای ۲۷۶ نفر از مدد جویان اداره بهزیستی گناباد در سال ۱۳۹۵ شغل ایجاد شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد  مجتبی حسین نژاد، رییس اداره بهزیستی گناباد در کنفرانس خبری هفته بهزیستی با اشاره به این که حدود ۱۰ هزار نفر تحت پوشش بهزیستی در گناباد هستند، افزود: از این تعداد، ۷۰۸ نفر بیکار؛ ۵۵۳ نفر شاغل؛ ۳۹۸ نفر از کار افتاده، ۹۳ نفر بازنشسته و ۱۲۱ نفر نیز سایرین می‌باشند.

وی با بیان اینکه در حوزه مشارکت‌های مردمی رشد ۵/۲ برابری داشته ایم، گفت: در سال ۱۳۹۵، بیش از ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان جذب مشارکت داشته ایم که در حوزه‌های درمانی، جهیزیه، معیشت، تحصیلی، پیشگیرانه و ... هزینه شده است.

رییس اداره بهزیستی گناباد از همه سازمان‌ها برای استخدامی معلولین تقاضای توجه داشت؛ و گفت: بر طبق قانون ۳ درصد معلولین به ادارات و نهاد‌های دولتی و غیر دولتی باید جذب شوند؛ در حالی که این کار کمتر صورت گرفته است.

حسین نژاد گفت: یک میلیارد تومان اعتبار بیشتر نسبت به سال گذشته درحوزه اشتغال در شهرستان گناباد جذب شده که رویکرد اصلی ما در بهزیستی هم مبحث اشتغال در این شهرستان است.

وی با اشاره به احداث ۱۶۸ باب مسکن برای مددجویان بهزیستی تصریح کرد: ۲۲۰ نفر متقاضی مسکن هستند که تا آخر سال ۹۶ تمامی خانوار‌هایی که دو معلول دارند، از مسکن برخوردار خواهند شد.

رییس اداره بهزیستی گنابادگفت: تنها شهرستان پیشتازدر بحث سنجش و غربالگری کودکان در استان هستیم که بیش از ۱۵۰۰ دانش آموز در سال ۹۵ مورد غربالگری قرار گرفته اند.

حسین نژاد افزود: طرح کاهش طلاق در شش شهرستان استان خراسان رضوی از جمله گناباد اجرایی شده است که از تاریخ ۲۴ آذر ۹۵، ۱۶۴ مورد به اورژانس اجتماعی ارجاع شده است که از این تعداد ۲۰ درصد زوجین سازش داشته اند.

وی گفت: در طرح سفیران سلامت بیش از ۷۰۰ معلم آموزش دیده اند که اگر والدین و معلمان با هم همسو شوند، مسلما نقش بسزایی در کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه خواهد داشت.

رییس اداره بهزیستی گناباد افزود: در حوزه حمایت از زنان سرپرست خانوار، شش گروه همیار فعال در بخش‌های تایپ و تکثیر، آشپزی، آرایشگاه، مهد کودک و خیاطی مشغول به کار هستند.


حسین نژاد گفت: با توجه به بافت نامناسب شهری گناباد برای معلولان، توجه ویژه‌ای برای مناسب سازی فضای شهری صورت پذیرد.

وی افزود: شهرستان گناباد تنها شهرستانی است که توانسته است بازدید از منزل مددجو رو به طور صددرصدی انجام دهد که این کار تاثیر بسیاری در مباحث معیشتی، اشتغال، جذب مشارکت‌ها و... داشت.

انتهای پیام//ح. ت
 

نشست خبری رییس اداره بهزیستی گناباد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار