تبریز؛

افزایش 50 درصدی مداخلات بهزیستی برای پیشگیری از خودکشی

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی گفت: مطالبی که در خصوص افزایش 50 درصدی خودکشی در آذربایجان شرقی از زبان من در برخی خبرگزاری ها انتشار یافته، صحت ندارد و من آماری در این خصوص نداده ام.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛  ارشد زاده گفت: در نشست خبری دیروز بنده در جواب سوال یکی از خبرنگاران در خصوص افزایش یا کاهش میزان خود کشی در استان گفته ام که آمار مربوط به خودکشی های موفق یعنی اقدام به خودکشی که با مرگ طرف همراه بوده فقط در اختیار پزشکی قانونی است و ما آماری نداریم که اطلاع رسانی هم بکنیم.

وی با بیان این که اقدامات ما برای پیشگیری و قبل از خود کشی صورت می گیرد گفت: هر وقت اورژانس اجتماعی استان از طریق شماره تلفن 123 یا صدای مشاور و یا تلفن های دیگر بهزیستی خبر مربوط به افرادی که تهدید به خودکشی می کنند یا فکر خودکشی دارند را دریافت می کند، کارشناسان مربوطه بلافاصله با حضور در محل خود کشی، اقدام به گفتگو و مشاوره با فرد می کنند تا او را از این عمل خود منصرف کنند.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی یادآور شد که آماری که از نشست خبری او در روز شنبه منعکس شده صحیح نیست و او به خبرنگاران گفته است که افزایش مداخلات بهزیستی برای پیشگری از خودکشی 50 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته و طبیعتا افزایش مداخلات منجر به کاهش میزان مرگ ناشی از خود کشی می شود و نه افزایش خود کشی!.

ارشد زاده ابراز امیدواری کرد خبرنگاران با دقت در انعکاس آمارهای مهمی مانند میزان خودکشی و آمارهایی از این دست، ضمن رعایت اصل امانت در اطلاع رسانی، مانع از ایجاد تنش و اضطراب در جامعه شده و آمارها و اخبار درست را به اطلاع مردم برسانند.

 وی هم چنین گفت: ۳۳هزار معتاد پاک شده مشغول به کار هستند.

ارشدزاده با اشاره به اقدامات در خصوص پیشگیری و درمان اعتیاد گفت: ۵۵۰ هزار نفر در برنامه آگاه‌سازی و حساس‌سازی در قالب گروه‌های همیاری در مراکز آموزشی،کاری و محلات صورت گرفت.

وی افزود: ۳۳ هزار معتاد پاک شده و درمان یافته که بازتوانی برای آنها انجام گرفته داریم.

مدیرکل بهزیستی استان گفت: ۱۱۰ مرکز درمان در قالب درمان سرپایی معتادان و ۳۳ کمپ ترک اعتیاد و pc با اقامت بلندمدت همچنین «شیلتر» برای اقامت معتادان متجاهر در استان وجود دارد که البته برای یک‌هزار و 450 معتاد بهبود یافته در زمینه اشتغال کمک برای فعالیت در کارگاه ها شده است.

وی بیان داشت: با توجه به اینکه سیاست بهزیستی فقط تسهیل‌‌گری در زمینه اشتغال دارد، تاکید کرد: با مشارکت‌‌های مردمی برای اشتغال جامعه هدف توانستیم به 3 هزار105 نفر کمک جهت اشتغال مددجویان انجام گیرد.

مدیرکل بهزیستی استان به برپایی ۱۵۵ نمایشگاه در عرصه تولیدات و کمک به تثبیت اشتغال برای 2هزار و 276 نفر افزود: سهمیه دولت برای تمام دستگاه‌ها جهت به کارگیری از معلولان سه درصد اشتغال است که این رقم برای استان ما به‌کارگیری هفت معلول تعیین شده که چهار نفر را خود اداره کل بهزیستی به کار گرفته شده است.

 

انتهای پیام/ش

۳۳هزار معتاد پاک شده مشغول به کار هستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.