دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل گفت: 15 هزار و 500 معتاد در استان اردبیل در چرخه درمان مرکز ام.ام.تی قرار گرفته و در حال بهبودی هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، بهنام بهشتی، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل افزود: 15 هزار و 500 معتاد در استان اردبیل در چرخه درمان مرکز ام.ام.تی قرار گرفته و در حال بهبودی هستند.

وی افزود: 91 مرکز درمان سوءمصرف مواد مخدر و 10 مرکز بهبودی اقامتی میان مدت یا کمپ ترک اعتیاد در استان اردبیل فعال هستند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل با اشاره به پیامدهای وخیم اعتیاد به مواد مخدر برای جامعه و افزایش آسیب های اجتماعی خانواده های معتادین به مواد مخدر گفت: با راه اندازی و گسترش مراکز غیردولتی ترک اعتیاد ضمن درمان معتادان، زمینه برای بازگشت افراد معتاد به آغوش خانواده و پیشگیری از هم پاشیدگی کانون خانواده فراهم می شود.

بهشتی با بیان اینکه مواد مخدر به شکل دینامیک از شکلی به شکل دیگر در حال تغییر است، اظهار کرد: به عنوان مثال در باشگاه‌های ورزشی با اظهاراتی فریبنده از جمله قرص لاغری، قرص ضد چین و چروک صورت، قرص جوانی، تقویت قوای جنسی و قرص‌های نیروزا، قرص‌های اعتیادآور به فروش می‌رسد.

وی افزود: 3 درصد از جمعیت 1و 2 دهم میلیون نفری استان اردبیل را معتادان تشکیل می دهد ، این استان یکی از مناطق پاک در کشور بشمار می رود.

 

انتهای پیام/ح

فعالیت 91 مرکز درمان سوء مصرف مواد مخدر در اردبیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.