گزارش جدید «کنفدراسیون صنعت انگلیس» نشان داد پس از برکسیت، از هر 10 شرکت انگلیسی، 4 شرکت در برنامه‌های سرمایه‌گذاری خود با مشکلاتی مواجه شده‌اند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از رویترز، گزارش مؤسسه «کنفدراسیون صنعت انگلیس» که امروز (یکشنبه) منتشر شد، نشان داد از هر 10 شرکت فعال در انگلیس، 4 مورد آنها اعلام کرده‌اند که برکسیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) برنامه های سرمایه‌گذاری‌شان را تحت تأثیر قرار داده است.

این گزارش همچنین نشان داد: 42 درصد شرکت های انگلیسی اعلام کردند که برکسیت بر تصمیمات سرمایه گذاری آنها تأثیر گذاشته است و از این میان، 98 درصد آنها هم اعلام کردند که این اثرات منفی بوده است.

58 درصد باقیمانده اعلام کردند که تصمیم سال گذشته انگلیس در خصوص خروج از اتحادیه اروپا بر برنامه های سرمایه گذاری آنها اثری نداشته است.

«رِین نیوتون اسمیت»، اقتصاددان ارشد کنفدراسیون صنعت انگلیس اعلام کرد: اینکه بیشتر شرکت ها اعلام کرده اند که برنامه های سرمایه گذاری آنها تحت تأثیر برکسیت قرار نگرفته، امیدوارکننده است. اما باید توجه داشته باشیم که آن دسته از شرکت هایی هم که گفته اند خروج انگلیس از اتحادیه اروپا تصمیمات سرمایه گذاری شان را تحت تأثیر قرار داده است، این اثر را منفی توصیف کرده اند.

این شرکت ها همچنین اعلام کردند بلاتکلیفی در خصوص ارتباط آینده انگلیس با اتحادیه اروپا یکی از نگرانی های اصلی آنهاست.کنفدراسیون صنعت انگلیس این نظرسنجی را بین 28 ژوئن تا 3 ژوئیه روی 357 شرکت مختلف فعال در انگلیس انجام داد.

در همه پرسی که در 23 ژوئن سال 2016 در انگلیس انجام شد، بیش از 17 میلیون نفر به خروج این کشور از اتحادیه اروپا رأی دادند و در مقابل بیش از 16 میلیون نفر خواهان ماندن انگلیس در این اتحادیه بودند.


انتهای پیام/

تاثیرات برکسیت روی اقتصاد انگلیس

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار