تپه‌ها و صخره‌های مرجانی در عمق اقیانوس آرام شمالی و با توان غذاسازی بالاتر از معمول کشف شدند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به‌ نقل از ScientificReports، تپه‌ها و صخره‌های مرجانی موجودات زنده دریایی هستند و مانند هر موجود زنده دیگری، برای حیات و تشکیل کلونی نیازمند شرایط ویژه‌ای خواهند بود. مرجان‌ها با استفاده از مواد معدنی «آراگونیت» و نور خورشید و فتوسنتز روی اجساد یکدیگر متولد می‌شوند و تپه‌ها و صخره‌های مرجانی را شکل می‌دهند.
از آنجا که در اقیانوس آرام شمالی و اطلس جنوبی، آراگونیت یافت نمی‌شود، علم دریاشناسی پیش از این معتقد بود که مرجان‌ها در این دو نقطه وجود ندارند و امکان زیست آنها موجود نیست. اکنون یک تیم از دانشگاه هاوایی موفق شده‌اند یک تپه مرجانی در عمق اقیانوس آرام شمالی کشف کنند و این کشف شگفتی همگان را در برداشته است.
نخستین تئوری دانشمندان این است که این تپه‌ها که تعداد آنها بسیار بیشتر از استثناء اعلام شده است، حاصل کار جریان‌های اقیانوسی هستند و مرجان‌ها توانسته‌اند با مقدار کم مواد معدنی هم اسکلت خود را بسازند و دوام بیاورند.
این تئوری فقط یک گمان ضعیف محسوب می‌شود چراکه مرجان‌ها با اسکلت ضعیف در اقیانوس دوام نمی‌آورند و تبدیل به صخره نمی‌شوند. از سوی دیگر این مرجان‌ها دو برابر فامیل‌های شناخته‌شده‌شان کلروفیل دارند.
کلروفیل یا سبزینه، ماده‌ای‌ است که موجب رنگ سبز برگ‌ها می‌شود و کار تولید انرژی از نور را برعهده دارد. این مقدار کلروفیل به معنی این است که مرجان‌های تازه دو برابر انرژی تولید می‌کنند و توان تولید اسکلت آنها نیز دو برابر است پس چگونه بر بستری که مواد لازم را ندارد، رشد کرده‌اند؟

منیع:آنا

 

انتهای پیام/

 

تپه ها و صخره های مرجانی در عمق اقیانوس آرام شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار