مدير كميته امداد شهرستان ری گفت: به منظور جلوگیری از فروپاشی خانواده‌هایی که سرپرست آنان به دلیل جرائم غیرعمد در زندان بسر می‌برند، حمایت از خانواده‌های این افراد توسط کمیته امداد انجام می‌شود.

يدالله صفری مدير كميته امداد شهرستان ری در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت: خدمات كميته امداد به خانواده‌های زندانيان نیازمند این شهرستان در قالب برنامه‌های آموزشی، بيمه اجتماعی و درمانی، مهارت‌های اجتماعی، مشوق‌های تحصيلی، مستمری، كمک‌های حمايتی، وام اشتغال و كارگشايی، كمک هزينه ازدواج، ارائه خدمات به دانش‌آموزان و دانشجويان، خدمات درمانی، مساعدت‌های موردی و طرح معرفت به خانواده‌های دارای سرپرست زندانی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه کمیته امداد به منظور جلوگیری از فروپاشی كانون خانواده فرد زندانی و كاهش زمينه بروز آسيب‌های اجتماعی، وظیفه حمایت از خانواده‌های زندانيان نیازمندی را دارد که سرپرست آنان به دليل ارتكاب جرایم غيرعمد در زندان به سر می‌برد، ادامه داد: اقدامات كميته امداد برای کمک به خانواده‌های زندانيان جرایم غيرعمد در جهت رفع نيازهای اجتماعی آنان به همراه رعايت شأن و كرامت انسانی جامعه هدف، انجام می‌شود.

صفری خاطر نشان کرد: در جشن گلریران که توسط خیران و به منظور  پرداخت ديه افرادی که محكوميت مالی دارند و همچنین آزادی زندانيان جرایم غيرعمد برگزار شد، بيش از يک ميليارد ريال به خانواده های تحت پوشش كه سرپرست آنان در زندان به سر می‌برند، کمک شده است.

مدیر کمیته امداد شهرستان ری در پایان افزود: بيش از 5 هزار خانوار با جمعيتی بيش از 8 هزار و 600 نفر از خدمات حمايتی كميته امداد در شهرستان ری بهره مند می‌شوند که از این تعداد 170 خانوار با جمعيتی حدود 619 نفر سرپرست آنان در زندان به سر می‌برند.

انتهای پیام/

بهره مندی بیش از 5 هزار خانوار  شهرستان ری از خدمات کمیته امداد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.