وزیر حمل‌ و‌ نقل روسیه از اعمال محدودیت‌ علیه پروازهای تفلیس به مقصد مسکو خبر داد.

اعمال محدودیت علیه پروازهای گرجستان به مقصد روسیهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از اسپوتنیک، وزیر حمل و نقل روسیه امروز (شنبه) به طور رسمی تأیید کرد این کشور محدودیت‌هایی را علیه پروازهای تفلیس (پایتخت گرجستان) به مقصد مسکو (پایتخت روسیه) اعمال کرده است.

این مقام روس اعمال محدودیت‌ علیه هواپیماهایی که پرچم گرجستان را حمل می‌کنند، اقدام تلافی‌جوایانه از سوی مسکو علیه این کشور خواند. گرجستان ماه مه سال جاری میلادی، از صدور مجوز به چهار پرواز شرکت هواپیمایی «اورال ایرلاینز» روسیه برای ورود به تفلیس، خودداری کرد. این پروازها قرار بود از از فرودگاه نظامی «رامنسکویه» روسیه صورت بگیرند. این اقدام تفلیس اعتراض شدید مسکو را به دنبال داشت. روسیه خواستار ازسرگیری این چهار پرواز است.

معاون مدیر اجرایی شرکت هواپیمایی گرجستان در این خصوص اظهار داشت: تصمیم وزیر حمل و نقل روسیه زیان‌های مالی زیادی را بر این شرکت وارد خواهد کرد. وی افزود پروازهای این شرکت به مقصد مسکو تا آخر ماه اکتبر لغو خواهند شد.

روابط میان روسیه و کشورهای شرق اروپا از زمان بحران کریمه به تیرگی گرائیده است. بحران کریمه یک بحران دیپلماتیک در شبه‌جزیره کریمه واقع در جنوب اوکراین است که در ماه های فوریه و مارس سال ۲۰۱۴ در این جمهوری خودمختار روی داد و در پی آن ویکتور یانوکوویچ، رئیس‌جمهور اوکراین، که از جناح طرفدار روسیه بود، سرنگون شد.

روس‌ها ۲۶ فوریه حدود ۱۵۰ هزار نفر از نیروهای خود را برای یک رزمایش در طول مرزهای اوکراین مستقر کردند. یک روز بعد نظامیان مسلح ساختمان‌های مهم کریمه و فرودگاه‌ها و ایستگاه‌های مهم را به تصرف خود درآوردند. در همین روز پارلمان کریمه دولت این جمهوری خودمختار را منحل و سرگئی آکسینوف را به عنوان نخست‌وزیر جدید برگزید.

۱۶ مارس همان سال ساکنان کریمه در یک همه‌پرسی به پیوستن این شبه جزیره به روسیه رأی دادند. پس از آن بود که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه (۱۸ مارس) رسماً سند الحاق کریمه به روسیه را امضا کرد و این شبه‌جزیره را جزء جدایی‌ناپذیر روسیه خواند.

 

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار