یک روزنامه انگلیسی نوشت هزاران نیروی نظامی برای یک جنگ تمام‌عیار هسته‌ای با کره شمالی آماده می‌‌شوند.

آماده‌باش 300 هزار نیروی نظامی برای جنگ تمام‌عیار اتمی با پیونگ‌یانگبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی روزنامه انگلیسی دیلی استار در مطلبی با عنوان «در آستانه جنگ: 30 هزار نیروی نظامی مسلح و آماده برای نبرد هسته‌ای با کره شمالی»، نوشت: با افزایش نگرانی‌ها درباره وقوع جنگ جهانی (سوم)، هزاران نیروی نظامی برای یک جنگ تمام‌عیار اتمی با کره شمالی آماده می‌شوند.

در ادامه مطلب آمده است: نیروهای نظامی آمریکا و استرالیا برای انجام تمرین مشترک نظامی در یکی از سواحل استرالیا آماده می‌شوند. نگارنده گزارش در ادامه این تمرین مشترک را بزرگترین مانور نظامی از زمان جنگ جهانی دوم می‌نامد.

این مانور که قرار است در کوئینزلند شمالی برگزار شود، بخشی از عملیات طلسم سابر (تی‌اس 17) است که بزرگترین تمرین نظامی مشترک میان ارتش آمریکا و نیروی دفاعی استرالیا محسوب می‌شود.

در ادامه گزارش آمده است: این تمرین نظامی در پی افزایش تنش‌های میان کره شمالی و جامعه بین‌الملل در دو هفته اخیر، صورت می‌گیرد. کیم جونگ-اون، رهبر کره شمالی، بارها واشنگتن را به حمله قریب‌الوقوع اتمی تهدید کرده است. از سوی دیگر، آزمایش‌های موشکی پیونگ‌یانگ و پرتاب موفقیت‌آمیز یک فروند موشک‌ بالستیک قاره‌پیما - باقابلیت هدف قرار دادن آمریکا- باعث افزایش نگرانی‌ها در این خصوص شده است.

نگارنده مطلب سپس می‌افزاید: عملیات طلسم سابر که 10 روز به طول خواهد کشید، به منظور آماده کردن نظامیان شرکت‌کننده در این عملیات برای یک حمله واقعی طراحی شده است.

پل مک‌‍‌لاکلن، فرمانده تیپ یکم در این مانور نظامی در گفتگو با اس بی اس وُرلد نیوز، اظهار داشت در حال حاضر جهان به یک مکان نامطمئن تبدیل شده است و این مانور نظامی مشترک فرصتی بسیار عالی برای تمرین مهارت‌های جنگی در سطحی پیشرفته محسوب می‌شود.

افزایش حضور نظامی آمریکا در شبه جزیره کره باعث افزایش تنش‌ها در این منطقه شده است. کره شمالی بامداد روز 13 تیرماه و همزمان با روز استقلال آمریکا، در واکنش به تحرکات نظامی آمریکا در اطراف مرزهای خود، یک فروند موشک بالستیک قاره پیما را با موفقیت آزمایش و اعلام کرد این موشک دو مرحله‌ای قادر است بخش‌هایی از آمریکا از جمله آلاسکا را هدف قرار دهد. این آزمایش، واکنش شدید واشنگتن و اعمال تحریم‌های جدید علیه پیونگ‌یانگ را در پی داشت. پیونگ یانگ در حالی این آزمایش موشکی را انجام داد که تنها سه روز به برگزاری نشست سالانه سران گروه 20 در شهر هامبورگ آلمان باقی مانده بود.  برخی کارشناسان سیاسی معتقدند موشکی که کره شمالی به تازگی آزمایش کرد، قابلیت هدف قرار دادن آلاسکا را دارد.

 

انتهای پیام/

دیلی استار نوشت هزاران نیروی نظامی برای یک جنگ تمام‌عیار با پیونگ‌یانگ آماده می‌شوند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امیر محمد
۱۳:۰۳ ۲۵ تير ۱۳۹۶
کره شمالی و آمریکا ؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ایران دوست
۰۸:۱۴ ۲۵ تير ۱۳۹۶
روسیه وچین به این دلیل از کره شمالی حمایت میکنند که در حال برده داری از مردم کره شمالی در کشور خود هستند بیش از ۵۰ هزار کارگر از کره شمالی در روسیه به یک چهارم قیمت دستمزد جهانی درحال کار میباشند و حتی این یک چهارم هم به خانواده آنان نمیرسد و حکومت خودکامه کره شمالی دستمزد این کارگران را برای هزینه در طرحهای موشکی هزینه میکند و همین طور چین که به همین منوال از مردم کره شمالی به عنوان برده استفاده میکند روسیه و چین و کره شمالی کثیف ترین حکومت را در دنیا دارند این که کره شمالی برای آمریکا در یک درگیری نظامی یک قدرت جنگی باشد اصلا این طور نیست و در صورت بروز جنگ انگلیس فرانسه و ژاپن استرالیا کشورهای اروپایی در مدتی کوتاه که حتی به یک ماه هم نمیرسد دیکتاتور کره شمالی را سرنگون خواهد نمود وحتی منتظر اجاز سازمان ملل هم نمیمانند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۸ ۲۴ تير ۱۳۹۶
کره شمالی یک لقمه گلو گیر برای آمریکائی های بلوف زن و رند هستند . در این چالش قواعد بازی را کره شمالی تعیین می کند و بت آمریکا در منطقه و در جهان برای همیشه خواهد شکست .
مخصوصا که این بار آمریکا باید تنها به این بازی کثیف ادامه بدهد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۰ ۲۴ تير ۱۳۹۶
این استرالیایه احمق چرا با طناب آمریکا میرن تو چاه
آخرین اخبار