وزیر امور خارجه فرانسه در دیدار با همتای قطری‌ خود، از ریاض و متحدانش خواست هر چه سریع‌تر تحریم‌های دوحه را لغو کنند.

وزیر خارجه فرانسه خواستار لغو فوری تحریم‌های قطر شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از رویترز، «ژان-ایو لو دریان»، وزیر امور خارجه فرانسه که به دوحه سفر کرده است، امروز (شنبه)، در دیدار با همتای قطری‌اش خواستار رفع فوری تحریم‌های اعمال شده از سوی ریاض و متحدانش علیه دوحه شد.

در این گزارش آمده است: عربستان سعودی، امارات، بحرین و مصر 5 ژوئیه سال جاری میلادی، با متهم کردن قطر به حمایت مالی از گروه‌های افراطی و همچنین اتحاد با دشمن منطقه‌ای کشورهای (عرب) حاشیه خلیج (فارس) -ایران- تحریم‌هایی را علیه این کشور اعمال کردند. دوحه این اتهامات را رد کرده است.

وزیر امور خارجه فرانسه امروز پس از دیدار با شیخ محمد بن عبدالرحمان الثانی، همتای قطری‌اش، در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت تحریم‌ها علیه قطر، شهروندان این کشور به‌ویژه افراد دو تابعیتی و دانشجویان را تحت تأثیر قرار داده است.

لو دریان قرار است امروز با ملک سلمان، پادشاه عربستان سعودی، نیز دیدار و درخصوص مناقشه قطر با او گفتگو کند. وزیر امور خارجه فرانسه در ادامه تلاش های خود برای حل این بحران روز یکشنبه نیز راهی کویت و امارات خواهد شد.

سفر لو دریان به منطقه خاورمیانه در راستای تلاش های مقامات سیاسی دیگر قدرت های جهان -از جمله رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا- درخصوص یافتن راه حلی برای مناقشه قطر صورت می‌گیرد. مقاماتی از انگلیس و آلمان نیز اخیراً به همین منظور به منطقه سفر کرده‌اند. کویت در مناقشه میان قطر و 4 کشور عربی نقش میانجی را ایفا می‌کند.

از سوی دیگر 4 کشور تحریم کننده قطر با صدور یک بیانیه مشترک، توافق نامه ای که تیلرسون و الثانی روز سه‌شنبه برای مبارزه با تروریسم امضا کردند، را ناکافی دانستند و اعلام کردند تحریم‌های دوحه به قوت خود باقی خواهد ماند.

این 4 کشور همچنین، فهرستی از مطالبات را از طریق کویت در اختیار دوجه قرار داده‌ و اعلام کرده‌اند تا زمانی که قطر به 13 پیش‌شرط این فهرست عمل نکند، عادی‌سازی روابط با این کشور ممکن نخواهد بود. 

بحران میان قطر و 4 کشور عربی به سرکردگی عربستان پس از آن آغاز شد که خبرگزاری‌ قطر اظهاراتی منسوب به شیخ تمیم بن حمد بن خلیفه آل ثانی، امیر قطر، را اواخر ماه مه سال جاری میلادی و پس از پایان اجلاس سران کشورهای عربی، منتشر کرد. براساس این گزارش‌، امیر قطر ایران را وزنه مهمی در منطقه خاورمیانه و جهان اسلام خوانده و تشدید تنش‌ها با این کشور را به صلاح کشورهای عربی ندانسته بود.

دوحه بلافاصله اعلام کرد این اظهارات مربوط به امیر قطر نیست و هکرها این اظهارات را در پایگاه اینترنتی خبرگزاری قطر منتشر کرده‌اند. تکذیبیه وزارت خارجه قطر درخصوص این اظهارات راه به جایی نبرد و 4 کشور عربستان، امارات، بحرین و مصر که از این اظهارات آن هم درست مدت کوتاهی پس از سفر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، به عربستان و شرکت او در نشست ریاض برای انزوای ایران در منطقه خاورمیانه، بیان شده بود به خشم آمده‌ بودند، همه روابط دیپلماتیک خود را با این کشور قطع کردند و با طرح ادعاهایی درخصوص حمایت قطر از تروریسم، خواستار تعطیلی شبکه تلویزیونی الجزیره قطر شدند. این کشورها همچنین همه راه‌های زمینی، دریایی و هوایی خود را بر روی قطر بستند و عملا این کشور را در محاصره قرار دادند.

 

انتهای پیام/

ژان-ایو لو دریان از کشورهای محاصره‌کننده قطر خواست تحریم‌های دوحه را لغو کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۰۹:۴۵ ۲۵ تير ۱۳۹۶
چشم فرانسه قبایل الان انجام میدن ولغو میشه .خیلی یا هالوئی ویا هنوز قبایل وهابی کودک کش رو نشناختی اینا به هموطنای خودشون رحم نمیکنن چه برسه به قطر ویمن وبحرین وسوریه وعراق اینا پدرای کفار وداعشن .الان به تو حتما میخوای بگی چشم گفتنزهی خیال باطل زود رقص شمشیر کن برو خونت سرت رو به باد ندی با شمشیر قبایل وحشی از ما گفتن
آخرین اخبار