رئیس صنعت و تجارت استان زنجان با اشاره به ظرفیت‌های استان برای توسعه روابط اقتصادی با کشور اندونزی گفت: کشور اندونزی به مقصد‌های صادراتی استان زنجان اضافه شده است.

اندونزی به مقصد‌های صادراتی استان زنجان اضافه شدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، ناصر فغفوری ظهر امروز در دیدار سفیر اندونزی با هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی زنجان اظهار داشت: استان زنجان در سال ۹۵ توانست نخستین محموله صادراتی خود را به کشور اندونزی ارسال کند و این در حالی است که در سال‌های گذشته‌اش هیچ صادراتی به این کشور نداشته است.

وی افزود: استان زنجان در حالی سرب تصفیه شده را به کشور اندونزی صادر کرد که بیش از ۹۰ درصد سرب کشور را تولید می‌کند و ظرفیت‌های بالایی در سرب دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به اینکه بزرگترین کارخانه تولید سیگار در این استان قرار دارد، گفت: این کارخانه از چند کشور از جمله از کشور اندونزی توتون و تنباکو وارد می‌کند.

وی با اشاره به صادرات ایران به اندونزی، تصریح کرد: کشور ایران اجناسی مانند کفپوش، خشکبار، خرما، چای، فولاد، سنگ‌های تزیینی و سنگ گچ را به کشور اندونزی صادر کرده است.

فغفوری با تاکید بر افزایش ارتباط استان زنجان با کشور اندونزی، بیان کرد: در ظرفیتی که در بخش خصوصی استان وجود دارد می‌تواند ارتباط بین دو طرف افزایش یابد و برای دو طرف هم سودمند باشد.

وی با تقدیر از سفیر اندونزی، گفت: امیدواریم این جلسات به افزایش ارتباط بین دو کشور کمک کند و تعاملات بسیار زیادتر از این باشد.

منبع تسنیم

انتهای پیام/ف

صادرات محموله اقصادی از زنجان به اندونزی 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.