معاون آموزشی دانشگاه تهران گفت: امسال حدود ۲۰۰ برنامه درسی دانشگاه تهران را به زبان‌های خارجی بازنگری کنیم.

حسین حسینی معاون آموزشی دانشگاه تهران در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: یکی از محور‌های مورد توجه و بحث دانشگاه ارتقا سطح سوم از نظر بین المللی یا جهانی است.

وی ادامه داد: این محور‌ها قطعا مورد نظر و توجه دانشگاه است که خوشبختانه ما این کار را در دانشگاه تهران دنبال خواهیم کرد.

معاون دانشجویی دانشگاه تهران افزود: از جمله بند‌هایی که در خصوص بین المللی سازی کردن دانشگاه مورد تاکید است، تبادل استاد میان دانشگاه تهران و دانشگاه‌های خارجی می باشد. 

وی تصریح کرد: امسال نیز برنامه هایی از جمله برگزاری دور‌های مشترک میان دانشگاه‌های فرانسه و آلمان و پذیرش از برخی دانشگاه‌ها مورد توجه دانشگاه است.

حسینی بیان کرد: یکی از برنامه‌های ما افزایش تعداد پذیرش دانشجو خارجی در دانشگاه تهران است که لزوم این برنامه به بازنگری برنامه‌های درسی و ارائه دروس به زبان‌های دیگر و ترجمه برنامه‌های درسی برمی گردد.

وی یادآورشد: از جمله برنامه‌هایی که در دانشگاه تهران برگزار می‌شود ترجمه برنامه‌های درسی دانشگاه تهران به زبان‌های خارجی است که تا پایان سال حدود ۲۰۰ برنامه را ما بازنگری و به زبان خارجی ترجمه و روی سایت دانشگاه گذاشته خواهد شد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار