بشیراحمد سروری رئیس کمیسیون "تطبیق کنترل تنباکو" به رسانه ها گفت: امروز 12 رستوران را بررسی کرده از این رستوران ها 120 ست قلیون جمع آوری کرده است.

سومین کمپین جمع آوری قلیان از رستوران های کابل آغاز شدبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، بشیراحمد سروری رئیس کمیسیون “تطبیق کنترل تنباکو” به رسانه ها گفت: امروز ۱۲ رستورانت را بررسی کرده از این رستورانت ها ۱۲۰ سیت قیلون جمع آوری کرده است.

وی افزود: دو کمپاین جمع آوری قلیان از رستورانت ها نیز چندی قبل در کابل اجرا شد که تا هنوز صاحبان شش رستورانت تغیر پیشه داده اند و قیلون خانه های شان بسته کرده است.

آقای سروری گفت:”شهرداری کابل برای قلیان خانه ها جواز نمی دهد بلکه صاحبان قلیان خانه ها جواز چای خانه و کافی شاپ را میگیرند و داخل آن قیلون استفاده می کنند.

به گفته آقای سروری نظارت ما از کافی شاب ها همیشگی بوده و در صورت تخلف قلیان ها را جمع آوری کرده عاملین آن مطابق قانون مجازات خواهد شد.

رئیس کمیسیون “تطبیق کنترول تنباکو” افزود: پروسه جمع آوری قلیان خانه ها در شهر کابل دومدار است و دیگر ما نمی گذاریم که قلیان آزادانه در رستورانت ها استفاده شود.

با این حال باشندگان شهر کابل این اقدامی مسوولین کمیسیون تطبیق کنترول تنباکو را یک حرکت نمایشی خوانده می گویند: اگرواقعآ اینها می خواهد دخانیات را ازسطح شهر جمع آوری کنند اول باید بازار تریاک را متوقف سازند.

نصیر احمد یکتن از باشنده گان شهر کابل به خبرگزاری رشد گفت:”اینها امروز یک حرکت نمایشی را درمقابل دوربین رسانه ها انجام داده است، اما بعد از آن دیگر نه نظارت دارد و نه بررسی که در رستورانت ها چه اتفاق می افتتد”.

این باشنده کابل می گوید: اگراین حرکت ها نمایشی نباشد کارخوبی است.

کمیسیون تطبیق کنترول تنباکو متشکل از وزارتهای داخله، زارعت، صحت عامه، امور زنان و شهرداری کابل به فرمان رئیس جمهور غنی ایجاد شده است و در قسمت جمع آوری دخانیات فعالیت می کند.

انتهای پیام/

برای اطلاع از آخرین اخبار افغانستان به کانال تلگرامی ما بپیوندید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار