اختلاف نظر در دولت ترامپ برای ایجاد استراتژی جدید در افغانستان

زلمی خلیلزاد اعلام کرد که اگر اسلام‌آباد در مبارزه با تروریسم جدی بود علیه تروریست‌ها در شهرهای خود اقدام می‌کرد بنابراین انجام عملیات واقعی پاکستان علیه تروریسم بعید است.

اختلاف نظر در دولت ترامپ برای ایجاد استراتژی جدید در افغانستانبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «زلمی خلیلزاد» عضو حزب جمهوریخواه آمریکا و سفیر سابق این کشور در افغانستان و عراق امکان همکاری واقعی اسلام‌آباد در راه‌اندازی عملیات هماهنگ با افغانستان در برابر پناهگاه‌های تروریسم در امتداد «خط دیورند» را بعید دانست.

وی افزود: طرح عملیات هماهنگ کابل و اسلام‌آباد علیه پناهگاه تروریست‌ها در امتداد «خط دیورند» پیش از این توسط چین مطرح شده بود که مورد قبول افغانستان نیز واقع شد.

وی بیان داشت: بر اساس توافق صورت‌گرفته با مقامات آمریکایی قرار شده تا آمریکا بر انجام این عملیات نظارت کند.

وی تصریح کرد: اگر پاکستان مایل به اقدام علیه گروه‌های تروریستی است، چرا علیه گروه‌های تروریستی چون «شبکه حقانی» که در داخل شهرهای پاکستان حضور دارند دست بکار نمی‌شود.

خلیلزاد گفت: پاکستان در حالی به نبود گروه‌های تروریستی در خاک این کشور تاکید می‌کند که این کشور مرکز فعالیت‌ گروه‌های تروریستی مانند حقانی و گروه‌های افراطی مانند طالبان است.

وی اظهار داشت: این دو گروه نیز با هم همکاری دارند و هر دو نیز به کمک‌های پاکستان متکی هستند.

وی تاکید کرد: تا زمانی که پاکستان این خطر را حس نکند که ضرر ادامه سیاست‌های کنونی بیشتر از تغییر رویکرد در قبال افغانستان است، دولت اسلام‌آباد تغییری در سیاست‌های خود ایجاد نمی‌کند.

خلیلزاد در پایان اظهارات خود نیز از اختلاف نظر در دولت ترامپ برای ایجاد استراتژی جدید در افغانستان خبر داد.

وی بیان داشت: هنوز بحث‌ها ادامه دارد، اختلافات حل نشده و موافقت کلی نیز درباره افغانستان هنوز صورت نگرفته است.

انتهای پیام/

برای اطلاع از آخرین اخبار افغانستان به کانال تلگرامی ما بپیوندید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۰۸:۱۳ ۲۵ تير ۱۳۹۶
باز دیوانه گیر دادبه افغان چیمیخواد خدا میدونه تسلیحاتش بادکرده گفتهتو افغان خرجش کنم .ای بدبخت بترس از خشم خدا اگه میشناسی خدارو .دلقک روان پریش. هیتلر