کارشناس غرب آسیا گفت: ممانعت از ورود نمازگزاران به مسجد الاقصی زمینه‌ساز مصادره آن و آغاز تغییرات به نفع صهیونیستهاست.

انتفاضه استمرار دارد/ ممانعت رژیم صهیونیستی از ورود نمازگزارن به مسجدالاقصی محکوم استسید هادی سیدافقهی کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، شهادت سه فلسطینی در مسجدالاقصی را حادثه‌ای دانست که از ابعاد مختلف قابل بررسی است، و گفت: رژیم صهیونیستی علی‌رغم تمام تدابیر امنیتی و به‌کارگیری دوربین‌های مدار بسته برای کنترل هرگونه تردد و ورود و خروج نمازگزاران به مسجد الاقصی نتوانست جلوی ورود مجاهدین فلسطینی را بگیرد.

کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا افزود: این مجاهدان با اینکه می‌دانستند جان خود را از دست خواهند داد، برای اینکه ضربه مهلکی به بدنه نظامی‌ رژیم صهیونیستی بزنند، دست به چنین اقدام قهرمانانه‌ای زدند و دو تن از سربازان صهیونیستی را به هلاکت رساندند و خودشان هم به شهادت رسیدند.

وی با اشاره به اینکه انتفاضه ابعاد دیگری به خود می‌گیرد و از فاز عصیان مدنی و توسل به سنگ، شیشه، چاقو و دشنه در داخل شهرها به یک کنشگری‌ تهدید آمیزی برای صهیونیست‌ها تغییر می‌کند، عنوان کرد: این حرکتها خودجوش است و این سه جوان هم در حالی که کارتهای شناسایی اسرائیلی داشتند و ساکن مناطق 1948 بودند، دست به چنین عملیاتی زدند.

سیدافقهی با بیان اینکه انتفاضه استمرار دارد و اقداماتی که فلسطینها انجام دادند نشان داد نمی‌توان قیام مردم را سرکوب کرد، اظهارداشت: روش‌های سرکوبگرانه رژیم صهیونیستی عکس العمل تندتر و نتیجه معکوس خواهد داشت.

کارشناس غرب آسیا با بیان اینکه در این اواخر ورود و خروج نمازگزاران به مسجدالاقصی با مشکلاتی همراه بود و اعراب و مسلمانان تحت فشار بودند، عنوان کرد: علاوه بر این ساعت‌های برق‌رسانی در غزه کاهش داشته و آبهای آلوده به  منازل مسکونی تزریق می‌شد و تردد هم محدودتر بود.

وی با بیان اینکه از سوی دیگر شاهد رفتارهای خشونت‌آمیز در رام‌الله و ... هستیم، بیان داشت: خروجی تمام  عملیات سرکوب‌گرانه، محدودیت‌ها و فشارهای معیشتی و خدماتی همین چیزی می‌شود که اکنون شاهدیم و این حق مردم فلسطین است که در برابر اشغالگری رژیم صهیونیستی مقاومت کنند و به هر نحوی که شده اشغالگر را از سرزمین خود اخراج کنند.

سیدافقهی با بیان اینکه اکثر قریب به اتفاق سازمانهای جهادی و جریان‌های سیاسی فلسطینی  به شدت از این اقدام قهرمانانه و انقلابی و به درک واصل کردن سربازان متجاوز به حریم مقدس مسجدالاقصی حمایت کردند، گفت: نکته شگفت انگیز در این قضیه محکومیت این عملیات از سوی محمود عباس رییس حزب خودگردان فلسطین بود.

وی با اشاره به اینکه رفتار محمود عباس دور از انتظار هم نبود چرا که  او کاملا با رژیم صهیونیستی هماهنگ است و توافقنامه نظامی و امنیتی با صهیونیستها دارد و به آنان قول داده هرگونه حرکت انقلابی خودجوش در کرانه غربی که قلمرو حکومت خودگردان است، سرکوب کند، اضافه کرد: محکومیت این عملیات از سوی محمود عباس، موجب محکوم شدن خود او نزد مردم فلسطین وسایر گروههای فلسطینی خواهد شد.

کارشناس غرب آسیا  با اشاره به بسته شدن درب‌های ورودی‌ مسجد الاقصی و ممانعت از  ورود نمازگزاران به حریم این مسجد، گفت: تاکنون کسی جرات پیدا نکرده بوده جلوی نمازگزاران را بگیرد و این موضوع اقدام خطرناکی است که اگر ادامه پیدا کند مقدمه‌ای برای اخراج نمازگزاران از مسجد الاقصی و کم کم باز شدن پای صهیونیستها و شهرک نشینها و مصادره  مسجد و آغاز تغییرات داخلی آن به نفع صهیونیستها خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: جهان اسلام و سازمانهای بین المللی باید اقدام رژیم صهیونیستی در بستن درب‌های ورودی مسجدالاقصی و ممانعت از ورود نمازگزاران که حق مسلم آنان است را محکوم کنند و هرچه سریع تر به این محاصره و ممنوعیت پایان دهند.

انتهای پیام/

ورود نمازگزاران فلسطینی به مسجدالاقصی حق مسلم آنان است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
-
ناشناس
۱۲:۳۱ ۲۵ تير ۱۳۹۶
مرگ بر وهابی
آخرین اخبار