طرح «چهل کتاب، چهل روستا» درپایتخت کتاب ایران نیشابور در میان استقبال بی نظیر مردم روستا‌ها و علاقمندان کودک و نوجوان در حال برگزاری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد  عباس کرخی رییس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی نیشابور گفت: این طرح در راستای توسعه فرهنگ کتاب وکتابخوانی در سطح روستا‌ها به خصوص روستا‌های محروم شهرستان درحال اجراست که درنهایت ۳۰۰ روستای شهرستان نیشابور راپوشش خواهدداد.


وی افزود: طرح «چهل کتاب، چهل روستا» درپایتخت کتاب ایران نیشابور، یک حرکت خودجوش فرهنگی و مردمی است که با اهتمام انجمن‌های مردم نهاد حامی کتاب وهمکاری ادارات ونهاد‌های شهرستان با حضور گسترده کودکان و علاقمندان در نقاط مختلف شهرستان برگزار می‌شود.

رییس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی نیشابور گفت:این طرح با محوریت خوانش کتاب‌های کودک از آثار نویسندگان مطرح ایرانی با حضور گسترده کودکان و والدین آنهادرروستا‌ها درحال اجراست و خیرین به حاضرین کتاب ولوازم التحریر اهدا می‌کنند.

کرخی افزود:قالب طرح به این گونه است که ابتدا داستان‌هایی از نویسندگان مطرح ایرانی، برای کودکان به زبان کودکانه خوانش و پس از خواندن کتاب با همکاری بچه‌ها نمایشی با موضوع کتاب اجرا می‌شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی نیشابور گفت:همچنین کودکان می‌توانند برداشت خود رااز کتاب خوانده شده نقاشی کنند و پس از آن نمایشگاهی از نقاشی‌های بچه‌ها در برپا خواهد شد. خواندن شعر دسته جمعی، برگزاری مسابقه، نقاشی روی دیوار، بوم و... هم از سایر برنامه‌های اجرا شده در این طرح ا. ست.

کرخی افزود:یکی از مفیدترین برنامه‌های طرح «چهل کتاب، چهل روستا» حضور کارشناس مشاوره کودک و خانواده است که با همراهی خانواده‌ها تجربیات تربیتی و رفتاری کودکان به اشتراک گذاشته می‌شود که نقش موثری در آگاه سازی والدین دارد.

وی تصریح کرد: دربه صورت نمایش خلاق و خیابانی. کشیدن نقاشی، مشاوره خانواده‌ها از برنامه‌های دیگر برنامه های طرح «چهل کتاب، چهل روستا» است.

انتهای پیام//ف. ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.