هر ساله 30 درصد از اعتبارات مسکن مددجویان از محل کمک های مردمی وخیران تامین می شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بجنورد؛ عباس اهرابی مدیرکل کمیته امداد استان با بیان این که از سال ۹۳ تا کنون بیش از ۱۶۵ میلیارد ریال برای ساخت،خرید وتعمیرات مسکن محرومان روستایی وشهری هزینه شده است،گفت: ۷۰ درصد باقی مانده از اعتباراتی که این نهاد برای تامین و یا حل مشکل مسکن محرومان هزینه می کند توسط دولت تامین می شود.

وی افزود: درسال ۹۳، ۵۳۳ واحد مسکونی برای محرومان در شهرها و روستا ساخته وتعمیر شد و این رقم در سال های ۹۴ و ۹۵ به یکهزار و ۸۱۳ واحد و هزار و ۸۸۵ واحد رسیده است.

اهرابی با بیان اینکه اعتباراتی که برای حل مشکل مسکن محرومان به استان تزریق شده از سال ۹۳ تا ۹۶ روند افزایشی داشته است،تصریح کرد: در سال های ۹۳، ۹۴ و ۹۵ به ترتیب ۲۸ میلیارد و ۷۶۶ میلیون ریال، ۵۳ میلیارد و ۴۷۰ میلیون ریال و ۷۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال اعتبار برای ساخت مسکن محرومان این استان هزینه  شده است که این ارقام رشد ملموس اعتبارات تخصیصی مسکن را نشان می دهد.

وی مهمترین فعالیت های عمرانی کمیته امداد را در حوزه خرید،احداث وتعمیر مسکن محرومان تقسیم بندی و اظهار کرد: در سال ۹۳، ۱۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای خرید واحداث خانه های نیازمندان هزینه شده است و این رقم به ۴۲ میلیارد و ۴۱۲ میلیون ریال در سال ۹۴ و حدود ۶۰ میلیارد ریال در سال ۹۵ رسیده است.

وی تصریح کرد:در سال جاری بیش از یک هزار و۵۰۰ واحد مسکونی برای مددجویان ساخته وتعمیر می شود.

وی گفت: امسال افزون بر ۶۴ میلیارد ریال از محل منابع دولتی برای ساخت مسکن مددجویان اختصاص یافته است در حالی که این رقم در سال ۹۵بیش از ۵۰ میلیارد ریال بوده است.

اهرابی افزود: در سه ماهه ابتدای امسال ۳۶۵  مورد مسکن برای مددجویان روستایی وشهری خریداری ، احداث و تعمیر وبازسازی شد و بیش از ۹ میلیارد ریال هزینه شده است.

انتهای پیام/آ

کمک های مردمی برای احداث منازل مددجویان کمیته امداد استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.