مديرعامل شركت گاز خراسان شمالی گفت: در حال حاضر عملیات گاز رسانی به ٧٨ روستای شهرستان راز و جرگلان ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛حسن رضا ميربلوكی افزود: ضريب نفوذ گاز طبيعی در شهرهای خراسان شمالی صد در صد و در روستاها ٨١ درصد است.

وی با اشاره به  بهره مندی ۵۷۷ روستای استان از نعمت گاز طبيعی گفت: عمليات گازرساني به ۱۹۷ روستا در حال اجرا است كه شامل ۳۶ روستا از توابع شهرستان اسفراين ، ۷۸ روستا از توابع شهرستان راز و جرگلان ، ۲۶ روستا از توابع شهرستان شيروان، ۲۶ روستا از توابع مانه و سملقان، ۱۸ روستا از توابع شهرستان فاروج، ۴ روستا از توابع شهرستان جاجرم و ۹ روستا از توابع شهرستان بجنورد است.

میربلوکی افزود: با اجرای ۷۸۰ كيلومتر شبكه گذاری باقيمانده جهت ۱۹۷ روستا و نصب ۱۶ هزار انشعاب، ۲۱ هزار خانوار روستايی از نعمت گاز طبيعی بهره مند می شوند و ضريب نفوذ گاز طبيعیبه ۹۸ درصد خواهد رسيد.

میربلوکی گفت: جهت تسريع در عمليات گازرسانی به روستاهای شهرستان راز و جرگلان، پنج پيمانكار بطور همزمان عمليات لوله گذاری و نصب انشعابات را انجام می دهند، جهت بهره مندی ۱۲ هزار خانوار ساكن در روستاهای شهرستان، نياز به اجرای ۵۸۴ كيلومتر شبكه تغذيه و توزيع در اقطار مختلف و نصب ۸۷۰۰ انشعاب گاز است.

مديرعامل شركت گاز استان افزود: با اجراي بيش از ۵/۵۸ كيلومتر خط انتقال با سايز ۱۲ اينچ در سال های گذشته، امكان گازرسانی به روستاهای شهرستان راز و جرگلان فراهم شده است.

میربلوکی اظهار کرد: در حال حاضر ضريب نفوذ گاز طبيعی در روستاهای شهرستان راز و جرگلان ۱۲ درصد است و سه روستاي تازه قلعه، داشلي قلعه و آدينه قلعه در دهه مبارك فجر سال ۹۵ از نعمت گاز بهره مند شده اند.

انتهای پیام/آ

گازرسانی به 78 روستای شهرستان راز و جرگلان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.