نشریه اکونومیست در گزارشی به رابطه دونالد جونیور ترامپ با روسیه در کارزار انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا پرداخت.

اکونومیست: پسر ترامپ برای تبانی با روسیه تمایل آشکاری داشته استبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نشریه اکونومیست در گزارشی به رابطه دونالد جونیور ترامپ، فرزند ارشد رییس جمهور آمریکا با روسیه در کارزار انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 پرداخت.

در این گزارش آمده است: قانون نخست در توطئه‌های امروزی این است که شما نباید در ایمیل‌‌های خود درباره آن سخنی بگویید. در صورتی که دستیاران دونالد ترامپ با مسکو توطئه کرده باشند، بسیار غیرمحتمل است که آنها به صورت ناشیانه از خود سرنخی برجای بگذارند. دستکم این موضوع تا یازدهم ژوئیه (20 تیرماه) این گونه به نظر می‌رسید. در این تاریخ پسر ارشد ترامپ اقدام به انتشار پیام‌های شگفت‌آوری که میان او و ناتالیا وسلنیتسکایا، یک وکیل روس پیش از دیدارشان در سال 2016 رد و بدل شده بود، کرد. در داستان پیچیده (ارتباط) ترامپ و روسیه، این مورد ممکن است یکی از افشاسازی‌های جنجالی تا این لحظه تلقی شود.

نگارنده می‌افزاید: اصلاً استدلال خوبی نیست که در دفاع از ترامپ جوان بگوییم او خود این ایمیل‌ها را منتشر کرده است. در حقیقت، او اطلاع داشته که روزنامه نیویورک تایمز می‌خواهد این ایمیل‌ها را منتشر کند زیرا این روزنامه از او خواسته است که موضع خود را در این باره روشن کند. این اقدام که وکیل روس اعلام کند برای کرملین کار نمی‌کند کمکی به این موضوع نخواهد کرد. استفاده وسلنیتسکایا از چنین دیداری برای حمله به تحریم‌های آمریکا علیه روسیه که موضوع نگران کننده برای ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه است، نشان می‌دهد این وکیل روس یک شهروند معمولی نبوده است. اگر چه دونالد جوان می‌گوید این وکیل در نهایت کمکی در ارائه دستاویز علیه هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات انتخابات آمریکا و رقیب ترامپ پدر ارائه نکرده است. دستاویزی که دونالد جوان مشتاق آن بوده است.

در ادامه این مطلب آمده است:این که وکیل روس کیست یا ماحصل این دیدار چه بود، آنچه این دیدار نشان می‌دهد، تمایل آشکار برای تبانی و توطئه چینی است. مواردی که همیشه اتهامات جدی بوده است تلاش روسیه برای تغییر نتایج انتخابات آمریکا که ادعایی ثابت نشده است، نیست؛ بلکه مربوط به اقدامات فراتر از صلاحیت و شاید فراتر از قانون تیم ترامپ است.

نگارنده تاکید می‌کند: در ایمیل‌های دونالد پسر به وی وعده "اطلاعات سطح بالا و حساس به عنوان بخشی از حمایت‌های روسیه و دولت این کشور از ترامپ، نامزد ریاست جمهوری وقت آمریکا" داده شده است. پسر ترامپ در پاسخ گفته است "من عاشق آن (اطلاعات) هستم." در ایمیل‌های منتشر شده، خانم وسلنیتسکایا خود را "وکیل دولت روسیه" معرفی می‌کند. یعنی این اطلاعات از سوی دادستان روسیه است. پسر ترامپ به جای آنکه به اف بی آی (پلیس فدرال آمریکا) موضوع را اطلاع دهد، با این وکیل دیدار کرده است و با خود جارد کوشنر، داماد ترامپ و پال منافورت، مدیر کارزار انتخاباتی ترامپ (که بعدها به دلیل افزایش انتقادات به اتهام ارتباط با سیاستمداران اوکراینی طرفدار روسیه مجبور به استعفا شد) را به این دیدار برده است.

در پایان این مطلب آمده است: اگر چه رییس جمهور آمریکا از سوی جمهوریخواهان مورد حمایت است، بیشتر نمایندگان و سناتورهای جمهوریخواه کنگره حرف و حدیث‌ها و حمایت روسیه را رد می‌کنند. با این وجود، حفظ ظاهر دوستانه اکنون توصیه یا تایید می‌شود که قاعده اصلی برای منافع کوتاه مدت (جمهوریخواهان) است. نگرانی بزرگ دیگر گزارش‌های گمراه کننده دیدارها با (طرف‌های) روس است که رو به افزایش است. همین امر باعث قدرت نفوذ کرملین در کاخ سفید می‌شود. دولت (اوباما) نگرانی خود را درباره مایکل فلین، مشاور سابق امنیت ملی دولت ترامپ ابراز کرده بود؛ اما ترامپ تنها زمانی حاضر به اخراج او شد که چاره‌ دیگری نداشت. رییس جمهور آمریکا همچنین جیمز کومی، که نقش نظارت بر تحقیقات روسیه در اف بی آی را داشت اخراج کرد. اکنون رسوایی تبدیل به محل نزاع میان بهترین و بدترین جنبه‌های دموکراسی آمریکایی شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار