۱۱ کیلومتر از نوار ساحلی غرب مازندران از غرب به شرق نقشه کاداستری تهیه و آماده تحویل به اداره ثبت است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سید وجیه اله موسوی مدیرکل منابع طبیعی و ابخیزداری استان مازندران-نوشهر گفت: تاکنون برای ۲۶۲ هزار هکتار از عرصه‌های منابع ملی غرب مازندران نقشه رقومی با استاندارد کاداستر (حدنگاری) بر گرفته از نقشه ثبتی سنواتی و تفکیک انفال در محدوده اسناد اراضی ملی تهیه شد.

وی افزود: از سطح ۶۲ هزار و پانصد هکتار اصلاح هندسی نقشه جات ثبتی سنواتی و تفکیک انفال درمحدوده اراضی ملی کلاردشت و بخشی از حوزه چالوس در نهایت به صدور سند کاداستر ۳۷ هزار هکتار اراضی ملی این شهرستان انجامید.

مدیرکل منابع طبیعی و ابخیزداری استان مازندران-نوشهر گفت: در تعیین تکلیف اراضی ملی این شهرستان در اجرای کاداستر با چند مشکل عمده از جمله عدم اجرای مقررات منطبق بر محدوده پلاک‌های ثبتی و نیز تهیه نقشه نواری در زمان اجرای قانون و صدور اسناد تجیمعی از سوی اداره ثبت مواجه بودیم که اکنون به جز یک پلاک برای کلیه عرصه‌های منابع ملی کلاردشت سند مالکیت به نام دولت جمهوری اسلامی ایران به نمایندگی از سازمان جنگل‌ها صادر شد.

موسوی افزود: با اجرای طرح کاداستر، تشخیص منابع ملی از مستثنیات مردم برای منابع طبیعی، دستگاه قضایی و مردم آسان شده است.

وی گفت: تثبیت مالکیت انفال و مستثنیات اشخاص موجب رفع مشکلات عدیده خواهد شد.

مدیرکل منابع طبیعی و ابخیزداری نوشهر افزود: در سال‌های گذشته اقداماتی در ارتباط با دریافت سند در حوزه اداره کل منابع طبعی نوشهر به صورت دفترچه یی بوده که فاقد یو. تی. ام و مختصات فنی بوده است و نمی‌شد به آن استتاد کرد.

موسوی با اشاره اینکه در کشور در اجرای مقررات و تعیین تکلیف اراضی ملی دو منطقه بحرانی وجود داشت که یکی کلاردشت بوده است، گفت: اجرای کاداستر در کلاردشت به صورت پایلوت از سال ۹۳ آغاز شد و امیدواریم این کار ارزشمند در تثبیت اراضی ملی به نقاط دیگر کشور تسری یابد.

وی افزود: طول نوار ساحلی غرب استان مازندران ۱۴۲ کیلومتر است که در سنوات گذشته برای کل نوار ساحلی نقشه اراضی تهیه شده بود.

وی گفت: تا دوسال آینده برای نوار ساحلی در غرب مازندران نقشه کاداستر تهیه شود.

انتهای پیام/آ


تهیه نقشه کاداستری از نوار ساحلی غرب مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.