محمد بن عبدالرحمن آل ثانی گفت مدرکی از سوی کشورهای تحریم‌کننده دوحه مبنی بر حمایش از تروریسم ارائه نشده و بحران موجود بر اساس تبلیغات جعلی شکل گرفت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر امور خارجه قطر، در نشست مشترک خبری با مولود چاووش‌اوغلو، همتای ترکیه‌ای، خود در آنکارا گفت: تاکنون هیچ مدرکی برای اثبات دست داشتن قطر در حمایت از تروریسم ارائه نشده است. از موضع کشورهای برادر و دوست که در این بحران از قطر حمایت کردند، قدردانی می‌کنیم.

او با اشاره به تنش‌های موجود در  روابط دوحه با چند کشور عربی گفت: بحران بر اساس تبلیغات جعلی رسانه‌ای شکل گرفت. کشورهای محاصره کننده قطر هیچ توجیهی برای این اقدام خود به جز اتهامات ساختگی علیه دوحه ارائه نکرده‌اند. از موضع ترکیه در قبال محاصره قطر تشکر می‌کنیم.

چاووش‌اوغلو نیز در ابن نشست مشترک خبری گفت: نمی‌توانیم خواسته مربوط به (تعطیلی) پایگاه نظامی ترکیه در قطر را بپذیریم. تحریم‌ها علیه قطر را رد و تاکید می‌کنیم این بحران باید از طریق گفتگو حل و فصل شود. از تلاش‌های میانجیگرانه کویت حمایت می‌کنیم. رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، نیز تماس‌های فشرده‌ای با سران کشورهای منطقه در این زمینه داشته است.

او در ادامه خاطرنشان کرد: امیر قطر از ترکیه در زمان وقوع کودتای نافرجام حمایت کرد و ترکیه نمی‌تواند این مسئله را فراموش کند.

وزیر خارجه ترکیه افزود: در گفتگوهای دوجانبه اوضاع منطقه را ارزیابی کردیم. وزیر امور خارجه قطر امروز با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، دیدار می‌کند.

انتهای پیام/

چاووش‌اوغلو: حمایت‌های قطر از ترکیه در زمان کودتای نافرجام را فراموش نمی‌کنیم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار