رئیس‌جمهور آمریکا در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت لزومی ندارد در تمام طول مرز آمریکا و مکزیک، دیوار کشیده شود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، بر اساس اعلام کاخ سفید دونالد ترامپ – رئیس جمهور آمریکا – پنج‌شنبه اعلام کرد دیواری که قصد دارد در امتداد مرز آمریکا و مکزیک احداث کند، لازم نیست به طور کامل در تمام نقاط این مرز ساخته شود. دلیل این مسئله، وجود موانع طبیعی در مرز 3200 کیلومتری این دو کشور بیان شده است.

ترامپ در پرواز خود از واشنگتن به پاریس در هواپیمای شخصی رئیس جمهور آمریکا به خبرنگاران گفت: «در طول این مرزها، کوه وجود دارد؛ رودهایی خروشان و صعب‌العبور وجود دارد. برخی نقاط از این مرز چنان دور افتاده است که مردم در حقیقت از آن عبور نمی‌کنند.»

وی افزود: «ولی به احداث دیواری به طول 1100 تا 1400 کیلومتر نیاز داریم.»

ترامپ همچنین به خبرنگاران گفت مهم است که ماموران و نگهبان‌های مرزی برای درک بهتر خطرات احتمالی، بتوانند از داخل دیوار سوی دیگر را ببینند.

ترامپ گفت: «وحشتناک به نظر می‌رسد، اما هنگامی که آن‌ها (قاچاقچیان مکزیکی) کیسه‌های بزرگ حاوی مواد مخدر را از بالای دیوار به سمت خاک آمریکا پرتاب می‌کنند و ماموران شما تنها در خاک آمریکا باشند، نمی‌توانند این فعالیت‌ها را مشاهده کنند. وقتی آن‌ها کیسه 30 کیلویی مواد مخدر بر سرتان بیاندازند چه می‌شود؟ کارتان تمام است.»

این اظهارات ترامپ در حالی است که یکی از وعده‌های انتخاباتی وی، احداث دیواری در سراسر مرز آمریکا و مکزیک به منظور مبارزه با مهاجرت غیرقانونی بود. اظهارات وی مبنی بر این‌که هزینه احداث این دیوار را دولت مکزیک متقبل خواهد شد، و در پی آن، رد این ادعا از سوی همسایه جنوبی آمریکا، باعث ایجاد تنش در روابط بین دو کشور شده است. 

ترامپ پس از آن اعلام کرد برای دریافت هزینه احداث این دیوار از مکزیک، راهی خواهد یافت. با این‌حال، وی گفت کنگره آمریکا باید ابتدا تامین مالی آن را انجام دهد.

با این‌که 6 ماه از ریاست جمهوری ترامپ گذشته است، وی تاکنون از کنگره 1.6 میلیارد دلار هزینه برای احداث این دیوار درخواست کرده است. این در حالی است که تخمین زده می‌شود ساخت این دیوار بیش از 20 میلیارد دلار هزینه در بر خواهد داشت.

هم اکنون در مرز بین آمریکا و مکزیک حدود 965 کیلومتر حصار کشیده شده است.

اعضای جمهوری‌خواه در کمیته هزینه‌ها در مجلس نمایندگان آمریکا روز سه‌شنبه لایحه‌ای را ارائه کردند که درخواست 1.6 میلیارد دلاری ترامپ را تامین می‌کند. با این‌حال، به نظر می‌آید دموکرات‌ها در مجلس سنای آمریکا با این طرح مخالفت کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار