معاون مرکز مدیریت راه های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور کهگیلویه وبویراحمد را جزو ۱۰ استان برتر کشور در زمینه محور‌های مواصلاتی دانست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ؛ مژگان جلیلیان معاون مرکز مدیریت راه های سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای کشور در بازدید از مرکز مدیریت راههای استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۸ شاخص ارزیابی در زمینه کیفیت محور‌های مواصلاتی وجود دارد که کهگیلویه وبویراحمد از ارزیابی‌های انجام گرفته وضعیت مطلوبی دارد.

جلیلیان بااشاره به اینکه ۹۰درصد جابجایی بار و مسافر در کشور از طریق حمل و نقل جاده‌ای انجام می‌شود، افزود: باتوجه به حجم بالای تولید وسائط نقلیه در کشور، اهمیت هوشمند سازی جاده‌ها ضروری است.

وی گفت: پروژه نصب و راه اندازی دوربین‌های ثبت تخلف در کشور با یک هزار و ۸۷۶ دوربین در دست اقدام است این در حالی است که ۴۰۰ دوربین نیز از قبل در محور‌های مواصلاتی نصب شد.

معاون مرکز مدیریت راههای سازمان راهداری وحمل ونقل جاده‌ای کشور بااشاره به نقش و اهمیت استان به لحاظ شرایط جغرافیایی و قرار گرفتن در محور کریدور شمال به جنوب و گردشگر پذیر بودن آن افزود: در مرحله‌ی دوم طرح ملی نصب و بهره برداری دوربین‌های ثبت تخلف از دردست اجرا بودن ۱۶ دوربین دیگر خبر داد.

جلیلیان به هوشمند سازی جاده‌ها بوسیله‌ سامانه‌های تردد شمار، سامانه ثبت سوانح جاده‌ای، تابلو‌ها و سامانه ۱۴۱ در راستای جمع آوری و تحلیل اطلاعات ترافیکی خبرداد و گفت: مردم می توانند باشماره گیری سامانه ۱۴۱ و ارسال عدد ۴ به صورت شبانه روزی با کارشناسان ارتباط برقرار کنند و در زمینه‌ی زمان سفر، اطلاعات اقامتی و رفاهی آگاهی داشته باشند.

وی در پایان از تلاش عوامل مرکز مدیریت وپرسنل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان قدر دانی کرد.

 

انتهاتی پیام/د

استان درزمینه ارزیابی محور‌های مواصلاتی جزو ۱۰ استان برتر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.