معاون فرماندار آران و بیدگل گفت: با توجه به آمارهای موجود نرخ باروری در این شهرستان بالاتر از میانگین کشوری است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،علیمحمد یوسفیان امروز در جلسه کارگروه بهداشت، سلامت و امنیت غذایی  افزود: بر اساس آمار کارشناسان امر، شاخص جایگزینی جمعیت کشور و به عبارت دیگر نرخ باروری درکشور به یک و 9 دهم درصد رسیده و این در حالیست که نرخ باروری در آران وبیدگل به دو و 15 دهم درصد رسیده است.
نرخ باروری متوسط تعداد فرزندی است که یک زن در طول دوران باروری خود به دنیا می آورد که این نرخ اکنون در کشورمان ( یک و 9 دهم) است.

یوسفیان در ادامه بیان کرد: بر اساس گزارش شبکه بهداشت و درمان شهرستان، میانگین سن ازدواج در آران و بیدگل ازسال 90 تا 94 درمردان 27 سال و درزنان 22 سال بوده است.

وی تصریح کرد: لازم است با برنامه ریزی و فرهنگ سازی مطلوب در جهت فراهم کردن ازدواج آسان جوانان، کاهش سن ازدواج و ترویج تشکیل خانواده تلاش شود تا نرخ باروری به بیش از سطح جانشینی برسد.

معاون فرماندار آران و بیدگل هم چنین با اشاره به وضعیت سلامت کارکنان دولت اظهار کرد: کارکنان به عنوان گروه متخصص و کارآمد جامعه به لحاظ نوع وماهیت حرفه ای خود بیشتر درمعرض انواع بیماری ها هستند.

وی ادامه داد: دولت تدبیر وامید درسال 94 و در اجرای طرح تحول نظام سلامت و با توجه به تاکید ریاست جمهوری در این رابطه، طرح پایش سلامت کارکنان را به منظور ارتقای سلامت کارکنان و افزایش بهروری آنان به تصویب رساند.

وی افزود: مدیران ادارات، زمینه لازم را برای تشکیل پرونده بهداشتی کارکنان فراهم و نگاه کارکنان را ازنگاه درمانی به نگاه پیشگیرانه تغییر دهند.

یوسفیان با بیان اینکه درسال گذشته بیش از70 درصد کارمندان زن در ادارات شهرستان نسبت به تشکیل پرونده بهداشتی وسلامت درپایگاههای بهداشتی اقدام کردند خاطرنشان کرد: تعداد پرونده های تشکیل شده در این خصوص توسط مردان اندک بود که در این خصوص ادارات شهرستان باید اطلاع رسانی لازم را انجام دهند.

وی بیان کرد: یکی ازمولفه های مهم قدرت در یک کشور جمعیت کارآمد و نیروی جوان خلاق آن است که می تواند به عنوان محور توسعه وپیشرفت کشور محسوب می شود.

وی افزود: با توجه به منابع وجغرافیای مناسب کشور به منظور افزایش قدرت ایران درموازنه های منطقه ضروری است تا جمعیت کشور متناسب با شرایط رشد کند .

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.