وزیر راه و شهرسازی بر لزوم لغو روادید با ترکیه و تسهیل روابط با همسایگان تاکید کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی ظهر امروز در مراسم آغاز عملیات فاز نخست اجرایی ایست اجباری طرح جامع پایانه مرز رازی خوی، اظهار داشت: بی‌شک اولویت وزارت راه و شهرسازی توسعه روابط با تمامی کشورهای همسایه است.بنابراین سرمایه‌گذاری جدی در حوزه توسعه پایانه‌های مرزی وجود داشته است.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: با توجه به اینکه توسعه ارتباط مسافری و تجاری با کشورهای همسایه و ارتباط زمینی، هوایی و ریلی بسیار حائز اهمیت است، بنابراین پروژه امروز که در مرز رازی خوی اجرا می‌شود جزو محورهایی است که وزارت راه و شهرسازی به آن اعتقاد داشته و در دستور کار جدی قرار می‌گیرد.

وی افزود: با وجود تمامی تنگناهای مالی دولت، آزادراه تبریز تا بازرگان اجرا شده و بهسازی و ارتقاء سطح خدمات در مسیر سه‌راهی ایواوغلی - سلماس دنبال می‌شود.

آخوندی با اشاره به اینکه بیشتر روابط انسانی و تجاری با همسایگان در آن سوی مرز قرار دارد، اظهار داشت: سالانه 600 هزار نفر از مرز رازی تردد داشته و پیش بینی می‌شود که این تعداد امسال افزایش یابد.

وی با تاکید بر علاقه فرهنگی و تجاری در بین ملت‌ها، تصریح کرد: بی‌شک علاقه فرهنگی بزرگترین ثروت برای استفاده است و هر چه این ارتباط بین دو دولت افزایش یابد در ایجاد امنیت تلاش بیشتری می‌کنند.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر ویژگی‌ها و سابقه تمدنی خوی گفت: با توجه به اهمیت این منطقه، باید تسهیلات گردشگری و تجاری در آن ایجاد شود تا سهم مسافر به ویژه خارجی افزایش یابد.

وی با اشاره به لزوم لغو روادید با کشور ترکیه، اظهار داشت: باید فضای سهل و آسان با کشورهای همسایه داشته باشیم تا از فضای امن منطقه پاسداری شود.

انتهای پیام/ب

تاکید وزیر راه و شهرسازی بر توسعه  مرز رازی خوی 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.