استاندار اردبیل با انتقاد از مکان‌یابی نامناسب شهرک تخصصی آب ضرورت اصلاح در زیرساخت‌های این شهرک را خواستار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، مجید خدابخش، استاندار اردبیل در نهمین جلسه ستاد تهسیل و رفع موانع تولید در اردبیل افزود: شهرک تخصصی آب در نیر به دلیل عدم توجه به تامین زیرساخت‌ها و کارهای کارشناسی درست امروز با مشکلات جدی روبه‌رو شده به طوری که صاحبان واحدهای تولیدی در این شهرک با مشکلات آب، برق و حتی گاز روبه‌رو هستند.

وی با بیان اینکه این شهرک در 50 هکتار فضا در سال‌های گذشته بدون نظر کارشناسی احداث و راه‌اندازی شده است، افزود: به جای آنکه از نظرات مشاوران و متخصصان امر استفاده کنیم ما با کارهای دستوری نمی‌توانیم کار درست مهندسی و زیربنایی را انجام دهیم.

استاندار اردبیل از دستگاه‌های اجرایی و مدیران استانی خواست تا با انتخاب مشاوران مهندسی ارزش و همچنین مشاوره مدیریت و حسابرسی در استان ،کارهای زیربنایی را به شکل علمی و تخصصی در نظر بگیرند.

خدابخش عنوان کرد: نبود شرکت مشاوره مدیریت در استان و همچنین شرکت حسابرسی مناسب سبب شده است تا اکثر واحدهای تولیدی با مشکلات جدی روبه‌رو شوند در حالی که در استان باید این شرکت‌ها راه‌اندازی شود تا آنها به دقت و با حساسیت مشکلات و عارضه‌های واحدهای تولیدی را مطرح کرده و نسبت به رفع آن گام‌های جدی برداشته شود.

وی بیان کرد: ما تا زمانی که نتوانیم چنین شرکت‌های مشاوره مدیریت و حسابرسی را راه‌اندازی کنیم قطعا با مشکلاتی روبه‌رو خواهیم شد که ضرورت دارد با اعتماد به این شرکت‌ها زمینه رفع مشکلات واقعی شرکت‌های تولیدی را ارزیابی و درست احصا کنیم.

استاندار اردبیل به واگذاری کارخانه سبلان پارچه به یک اجاره‌نشین با سابقه در حوزه تولید محصولات نساجی گفت: هر چند این اجاره‌نشین به قیمت 550 میلیون تومان ماهانه این کارخانه را اجاره کرده که به نظر می‌رسد پرداخت این میزان اجاره بسیار هنگفت باشد در حال حاضر این واحد تولیدی با برخی مشکلات روبه‌رو است که ما سعی می‌کنیم با اقساط بندی پرداخت بدهی این واحد به شرکت آب، برق و گاز، برخی از مشکلات آن را مرتفع کنیم.

خدابخش افزود:ما بارها به شرکت سیوان توصیه کردیم که با رقم پایین‌تر نسبت به اجاره واحد تولیدی سبلان پارچه اقدام کند چرا که بخش مهمی از این کارخانه غیرفعال است  اما به دلایل مختلف شرکت سیوان با نرخ بالا این کارخانه را اجاره کرده و در حال حاضر توان پرداخت برخی از بدهی‌ها را ندارد.

وی افزود: با رایزنی‌هایی که در تهران با اداره ورشکستگی قوه قضاییه داشتیم قرار شده است سبلان پارچه به کارخانه‌های صاحب برند اجاره داده شود که حداقل با اجاره طولانی مدت زمینه فعال کردن بخش‌های مختلف این کارخانه فراهم است.

 

انتهای پیام/ح

احداث شهرک تخصصی آب بدون نظر کارشناسی راه اندازی شده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.