کسی که با راه‌اندازی یک کارخانه به اشتغال‌زایی کشور کمک می‌کند انسان ارزشمندی است، اداره مالیات مجسمه تولیدکننده را طلا بگیرد و سر در اداره خود نصب کند، نه این که با تهدید و ارعاب با او رفتار کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمدجعفر برکتین امروز در نشست خبری اصحاب رسانه اظهار داشت: در کشور ما به عنوان رویکرد پایه و نگرشی که 70 یا 80 سال در تمامی شئون زندگی‌مان وجود داشته، جامعه با تزریق دلارهای نفت زندگی راحتی داشته است؛ پس از این همه مدت تغییر کسب درآمد دولت و رفتن به سوی پرداخت مالیات مانند یک شوک عمل می‌کند.

وی افزود: دولت تدبیر که بر سر کار آمد با چند موضوع مواجه بود، شرایطی داشت که در تحریم امکان فروش نفت نبود و از طرفی برای پرداخت بودجه و یارانه نیاز به نقدینگی داشته و باید در این شرایط تصمیمی می‌گرفت و چاره‌ای برای حل این تضاد اندیشیده می‌شد.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت اصفهان با بیان این که برخی مسائل به صورت کشوری مطرح می‌شود و در استان توان تصمیم‌گیری مستقل نداریم، ادامه داد: وقتی در شرایط رکود قرار داریم، تورم تک رقمی شده و بهره تسهیلات بالای 20 درصد است چه توقعی می‌توان از رشد تولید کشور داشت؟

وی اضافه کرد: کسی که با راه‌اندازی یک کارخانه به اشتغال‌زایی کشور کمک می‌کند انسان ارزشمندی است، اداره مالیات مجسمه تولیدکننده را طلا بگیرد و سر در اداره خود نصب کند، نه این که با تهدید و ارعاب با او رفتار کنند.

برکتین تأکید کرد: فشاری که به واحد صنعتی می‌آید نباید به جایی برسد که نه تنها مالیات پرداخت نشود بلکه اشتغال نیز ضربه بخورد؛ سال گذشته با تعاملی که با اداره امور مالیاتی داریم، بخشودگی‌ها و برخوردهای مهربانانه‌تر توانست دریافت مالیات را افزایش دهد.

 

انتهای پیام/م

انتظار رشد تولید در شرایط فعلی منطقی نیست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.