با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی شرکت تحقیقات دانش بنیان ماهیان زینتی وابسته به موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشوردر محلات به بهره برداری رسید.

بهره برداری ازشرکت تحقیقات دانش بنیان ماهیان زینتی در محلات به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛در مراسمی با حضور معاون وزیرجهاد کشاورزی و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی شرکت تحقیقات دانش بنیان ماهیان زینتی شهرستان محلات به بهره برداری رسید وساختمان این شرکت افتتاح شد.

در این مراسم محمد پورکاظمی رییس موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور گفت: این شرکت اولین شرکت دانش بنیان در بخش ماهیان زینتی است که باید به مدت دو سال مورد حمایت قرار بگیرد تا توانمندی هدف گذاری شده برای این شرکت محقق شود.

پورکاظمی افزود:۱۲ پژوهشکده پشتوانه شرکت تحقیقات دانش بنیان ماهیان زینتی محلات است و به همین دلیل برنامه‌های مختلفی برای حمایت از این شرکت تازه تاسیس در سال جاری در نظر گرفته شده است، که با حمایت وزارت جهاد کشاورزی، سازمان جهاد کشاورزی استان و موسسه تحقیقات شیلاتی کشور اجرایی می‌شود.

وی اضافه کرد: از توانمندی سایر شرکت‌های دانش بنیان بر حسب گونه در بخش ماهیان زینتی که می‌توانند پشتیبان این شرکت باشند حمایت خواهد شدوهمچنین حمایت مورد نیاز برای بهره گیری این شرکت از فن آوری‌های مربوط به غذای زنده ماهیان زینتی و بهداشت ماهیان در نظر گرفته می‌شود.

رییس موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور با بیان اینکه اولین همایش علمی و تخصصی ماهیان زینتی در محلات برگزار می‌شود ادامه داد: شبکه‌ای راه اندازی و بواسطه این شبکه محلات به عنوان پایگاه علمی، تولیدی و اقتصادی در بخش ماهیان زینتی معرفی می‌شود تا به این طریق بیش از پیش ظرفیت‌های این شهرستان شناخته شود.


همچنین در جلسه‌ای با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی، رئیس سازمان دامپزشکی کشور، رئیس موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشورو فعالان حوزه کشاورزی و شیلات شهرستان محلات دو تفاهمنامه با شرکت‌های دانش بنیان و یک تفاهمنامه برای شروع عملیات احداث شهرک ماهیان زینتی در محلات به امضا رسید.


در این جلسه مسایل و مشکلات مربوط به شهرک ماهیان زینتی، گل و گیاه و باغات محلات هم مورد بحث و بررسی قرار گرفت و از تعدادی ازدست اندرکاران حوزه ماهیان زینتی تجلیل شد.

انتهای پیام / ج

 شبکه علمی، تولیدی و اقتصادی ماهیان زینتی در محلات راه اندازی می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.