بیش از 100 هزار تن گندم در شهرستان اردبیل برداشت شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، بهروز آقازاده مدیر جهاد کشاورزی اردبیل افزود: در سال گذشته 18 هزار و 500 هکتار از اراضی مستعد این شهرستان به زیر کشت گندم آبی و 15 هزار و 800 هکتار زیر کشت گندم دیم رفته و پیش بینی می کنیم بیش از 100 هزار تن گندم مازاد بر نیاز به مراکز خرید تحویل داده شود.

وی اظهار کرد: با وجود کاهش بارندگی در فصل بهار نسبت به سال گذشته به دلیل استفاده کشاورزان از بذور اصلاح شده و مرغوب و مقاوم به تنش های خشکی و کم آبی و همچنین آموزش مستمر و مداوم کارشناسان ترویج در سطح روستاها در خصوص بالا بردن سطح اطلاعات عمومی کشاورزان در مورد مبارزه با علف های هرز و رعایت تاریخ کاشت مناسب و اصول صحیح برداشت با حداقل ریزش میزان تولید بالاتری نسبت به سال گذشته خواهیم داشت.

آقازاده در زمینه وضعیت ناوگان برداشت گندم افزود: تعداد کمباین هایی که امسال در برداشت مشارکت دارند به تعداد 45 دستگاه می رسد که تمام این دستگاهها دارای کارت معاینه فنی هستند و رانندگان آنها آموزش های لازم را در خصوص برداشت اصولی با حداقل ریزش دیده اند.

مدیر جهاد کشاورزی اردبیل تصریح کرد: مهندسان ناظر برداشت گندم بصورت مستمر و مداوم بر عملیات برداشت نظارت می کنند و اجازه فعالیت به کمباین های از رده خارج و بدون معاینه فنی را نمی دهند.


انتهای پیام/ع

برداشت گندم در اردبیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.