مهم ترین اخبار بنیاد شهید و امور ایثارگران در هفته گذشته را با یک کلیک مشاهده کنید.

اجرایی شدن احکام مربوط به ایثارگران در قانون برنامه ششم توسعه/ 9 درصد از بیمارستان‌های کشور متعلق به بنیاد شهید استبه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بنیاد شهید و امور ایثارگران در هفته‌ای که گذشت شاهد رویدادهایی بود که در ادامه به آن پرداخته می‌شود.

*احکام مربوط به ایثارگران در قانون برنامه ششم اجرایی می‌شود

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی شهیدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه برخی از احکام برنامه ششم توسعه نیازمند هماهنگی و برنامه‌ریزی با سایر دستگاه‌های اجرایی است، گفت: بخشی از این احکام نظیر سهمیه 5 درصدی آزمون سراسری مربوط به جانبازان زیر 25 درصد و همسر و فرزندان آنها با هماهنگی سازمان سنجش و آموزش کشور در حال اجرا بوده و بخشی نیز نیازمند تهیه و تصویب آیین نامه اجرایی است.

وی افزود: امیدواریم با اجرایی شدن این برنامه ها شاهد خدمت رسانی بهتر و در خور شأن جانبازان و خانواده های شهدا باشیم.

*نشر فرهنگ ایثار و شهادت بزرگترین ادای دین به شهدا است

حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی شهیدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار داشت: امروز آرامش، امنیت و عزت ما مدیون فداکاری‌های شهدا و ایثارگران بوده و این انقلاب امانت آن‌ها در دستان ما است و وظیفه تک تک ما حفظ و حراست از این امانت بوده و این مسئله جز با نشر فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه ممکن نیست و نشر این فرهنگ بزرگترین ادای دین به آن‌ها است.

وی ادامه داد: مردم کشور ما در جریان انقلاب اسلامی و پس از آن با رهنمودهای امام خمینی (ره) در مسیر معامله با خداوند قرار گرفتند و در این راه جان و مال خود را فدا کردند.

*9 درصد از بیمارستان‌های کشور متعلق به بنیاد شهید است

غلامرضا عباسپور معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اینکه 9 درصد بیمارستان های کشور متعلق به بنیاد شهید است، اظهار داشت: تاکنون 63 هزار نفر از خانواده‌های جانبازان اعصاب و روان نیز تحت آموزش های تخصصی تاب آوری و ایجاد نشاط در خانواده قرار گرفته اند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته 12 ایثارگر برای درمان به خارج از کشور اعزام شده اند، یادآور شد: همچنین تعداد 39 پزشک خارجی برای ویزیت جانبازان به کشور دعوت شده اند که 985 ویزیت و 217 جراحی توسط آنان انجام شده است که این روند به منظور ارتقای دانش، تبادل اطلاعات و تجربیات به صورت مستمر انجام می شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۲ ۰۲ شهريور ۱۳۹۷
برادرجانباز نخاعی ..اگر نباشد

پس ایثازگران کجا سفره دلشان راباز کنند...؟

یکی می گفت هر وقت ازکم کاری مسئولان دلت گرفت، بیا چند خط بنویس دلت آروم میشه.

اکنون اگر بنیادی ها دراجرای برخی مصوبات، ازجمله بندالف ماده87، کم کاری نمی کردند، پسرم با کوله باری ازمشکلات مجبور نبود مغازه اجاره ای را که برای کمک به شهریه تنها خواهرش و کمک به خانواده و عیالش بازکرده، رهاکند و علی رغم بیماری خودش، به دلیل رغبت دراستفاده ازمعافیت ایثارگری و نه معافیت پزشکی، سربازی بره و مادرش با یک دست چادر را گرفته و با دست دیگرش (با وجود کیست بدخیم و خونریزی ...که دارد) مشتری راه بیاندازه و پدرش هم که بجز بیماری عصبی ناشی ازجنگ خانمانسوز، دچار دیسک کمر و گردن و کلیه شده و در انتظار 5درصد بنیاد با 26 ماه حضور درجبهه، برای معافیت تنهاپسرش نالان باشد و بلاتکلیف!
Iran (Islamic Republic of)
رزمندگان
۱۰:۵۶ ۱۵ فروردين ۱۳۹۷
با اينكه دوسال از اجرايي قانون برنامه ششم مي گذرد و قشري از رزمندگان بدون برگ باليني داراي درصد از نيروهاي مسلح كشور مصرانه منتظر دستور در اين مورد مي باشند كه قانون برنامه در ماده 87 حكم نموده است كه 5درصد به انها تعلق بگيرد بعد از سالها انتظار كي اجرا مي شود. با سپاس عده اي از رزمندگان دوران دفاع مقدس
Iran (Islamic Republic of)
رزمنده
۲۱:۰۶ ۲۵ تير ۱۳۹۶
سلام . ان شاء الله که تبصره بند الف ماده ۸۷ قانون برنامه ششم توسعه که حق احقاق شده عده زیادی از رزمندگان دارای درصد جانبازی نیروهای مسلح است ولی بنیاد بدون دلیل به انها ایراد می گرفت اجرایی شود و ۵درصد انه مطابق قانون تعلق گیرد.
Iran (Islamic Republic of)
مصطفي
۱۹:۱۰ ۲۳ تير ۱۳۹۶
سلام ميگم باباي من چهار سال و شش ماه جبهه داره بعد يه كارت ايثارگري دادن دستش حالا كه قسمت نبوده جانبازيا شهيد بشه گناه كرده كه سهميه اي برأي استخدام ياتبديل وضعييت فرزندش تواداره دولتي نداره اين حرف تمام بچه هايي كه پدرشون جبهه رفته چه يكماه چه هشت سال
Iran (Islamic Republic of)
مصطفي
۱۹:۱۰ ۲۳ تير ۱۳۹۶
سلام ميگم باباي من چهار سال و شش ماه جبهه داره بعد يه كارت ايثارگري دادن دستش حالا كه قسمت نبوده جانبازيا شهيد بشه گناه كرده كه سهميه اي برأي استخدام ياتبديل وضعييت فرزندش تواداره دولتي نداره اين حرف تمام بچه هايي كه پدرشون جبهه رفته چه يكماه چه هشت سال
آخرین اخبار