زنجان؛

حدود یکهزار و ۶۰۰ نفر در استان تحت پوشش انجمن بیماران کلیوی

حدود ۱ هزار و ۶۰۰ نفر در استان تحت پوشش انجمن بیماران کلیوی هستند.

حدود 1600 نفر در استان تحت پوشش انجمن بیماران کلیوی

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ؛ مدیر انجمن بیماری های کلیوی استان گفت : ۱ هزار و ۵۹۰ بیمار در انجمن پرونده دارند که ۳۶۰ پرونده مربوط به همو دیالیزی ۶۷۰ نفر پیوندی و ۵۶۰ پرونده مراقبتی هستند.

طهماسبی با بیان اینکه هزینه پیوند 15 ملیون ریال است که یک ملیون ریال آنرا استانداری تحت عنوان هدیه ایثار پرداخت میکند گفت: ۱۵بیمار در رده سنی ۲۰ تا ۴۵در سال گذشته که مشکل مالی داشتند به صورت رایگان پیوند کلیه انجام شده است که هزینه های آن از سوی خیرین تامین شده است.

وی با اشاره به اینکه پیوند کلیه در سنین بالا به دلیل بروز مشکلاتی مانند بیماری های قلبی، دیابت و فشار خون با دقت بیشتری باید انجام شود افرود: بر این اساس بیماران دارای شرایط پیوند کلیه قبل از این کار باید از سوی پزشک مربوطه گواهی سلامت را دریافت کنند.

مدیر انجمن بیماری های کلیوی درپایان با بیان اینکه افراد دارای بیماری کلیوی در صورت تشخیص و درمان های بهنگام می تواند از تشدید بیماری به میزان قابل توجهی پیشگیری کنند افزود: بیماران دیالیزی در ۲ مرکز شهر زنجان و ۶ مرکز دیگر در شهرستان های این استان تحت درمان قرار دارند و با این اقدامات، این بیماران در مقایسه با گذشته دسترسی بهتری به خدمات مورد نیاز خود دارند.

 

انتهای پیام/ خ

بیماران کلیوی_زنجان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.