رئیس اتاق اصناف خراسان جنوبی از سهم 30 درصدی واحد های صنفی در اشتغال استان خبر داد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛ یزدان شناس، رئیس اتاق اصناف خراسان جنوبی شب گذشته در در آیین گرامیداشت دهه تولید و تجلیل از فعالان اقتصادی استان خراسان جنوبی گفت: بیش از 30 درصد اشتغال استان و بیشترین سهم در بنگاه های اقتصادی را واحدهای صنفی خراسان جنوبی به خود اختصاص داده‌اند.

وی افزود: اصناف استان بیش از 27 هزار واحد صنفی تشکیل می‌دهند که با سرانه صنفی 26 نفر و 17.5 درصد تولید درآمد ناخالص را دارا هستند.

رئیس اتاق اصناف خراسان جنوبی گفت: این تعداد از واحدهای صنفی در خراسان جنوبی توسط 6 اتاق اصناف در سطح شهرستان‌ها و 122 اتحادیه عهده‌دار خدمت‌رسانی به مردم هستند.

یزدان‌شناس افزود: از این تعداد 5 هزار و 397 واحد صنفی استان تولیدی و 13 هزار و 354 واحد صنفی در بخش توزیع ارائه خدمت می‌کند و 6 هزار و 637 واحد خدماتی در استان فعالیت می‌کنند.

وی گفت: امسال ۵ هزار واحد صنفی آلاینده خراسان جنوبی جانمایی و ساماندهی می‌شوند.


خراسان جنوبی کمترین میزان تخلف صنفی در کشور را دارد


رئیس اتاق اصناف خراسان جنوبی گفت: استان خراسان جنوبی کمترین تخلفات صنفی در سطح کشور را دارا است که از افتخارات استان است.

یزدان شناس افزود: پروانه‌ ی 2 هزار و 146 واحد صنفی در استان منقضی شده است که در حال حاضر بررسی‌های لازم صورت گرفته تا مشکلات پروانه این واحد های صنفی برطرف شود.

وی گفت: 847 واحد صنفی نیز در استان بدون پروانه هستند که پیگیری‌های لازم برای صدور پروانه کسب این تعداد واحد صنفی انجام می‌شود.

رئیس اتاق اصناف خراسان جنوبی افزود: سال گذشته اتاق اصناف استان 3 هزار و 23 پروانه صنفی صادر کرده است که از این تعداد 609 واحد تولیدی و هزار و128 واحد توزیعی و هزار و 5 واحد نیز خدماتی بوده است.

یزدان شناس گفت: مهم‌ترین برنامه‌هایی که در سال جاری پیش رو داریم ایجاد و تاسیس شرکت‌ شهرک‌های صنفی و صنعتی در تمام شهرستان‌های استان است.
انتهای پیام/ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.