رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: به دلیل تراکم مراجعات به سیستم قضایی، به نظام دادرسی خصوصی با حضور افراد متخصص نیاز است .

ضرورت وجود نظام دادرسی خصوصی با حضور افراد متخصصبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، یدالله موحد، رییس کل دادگستری استان کرمان در مراسم افتتاحیه ی نخستین سمینار منطقه‌ای جنوب شرق کشور با عنوان "داوری، دادرسی خصوصی" که با حضور دکتر خداییان، معاون حقوقی قوه قضاییه برگزار شد، گفت: قوه قضاییه مسئول تحقق عدالت است.

وی افزود: استقرار نظام دادرسی رسمی و دولتی مانع از این نبوده که ماموریت رسیدگی به اختلافات و رفع آن به شخص یا اشخاص مورد وثوق و مورد اعتماد دعوا انجام نشود، بلکه نظام دادرسی خصوصی به نظام دادرسی رسمی کمک می‌کند.

مقام عالی قوه قضائیه در استان کرمان خاطرنشان کرد: از آنجایی که با تراکم مراجعات به سیستم قضایی و حجم بالای دعاوی مواجه هستیم و نظام دادرسی رسمی ممکن است در رسیدگی به دعاوی موثر نباشد، پس به نظام دادرسی خصوصی با حضور افراد متخصص نیاز است تا جوابگوی نیاز جامعه باشیم.

موحد،  افزایش سرعت رسیدگی به دعاوی در زمان مناسب، اقامه قسط و عدل و تعمیم احساس عدالت در بین مردم، کاهش هزینه‌ها و بهره‌گیری از توان افراد حرفه‌ای و محرمانه بودن را از جمله ی مزیت های استفاده از ظرفیت نهاد داوری و داور در جامعه برشمرد.

وی اعتماد اجتماعی و رضایتمندی عمومی را به عنوان پشتوانه اصلی دستگاه قضایی عنوان کرد و یادآور شد: رسیدگی و صدور حکم از جمله ی شئونات و تکالیف دولت و قوه قضاییه است.

انتهای پیام/س

ضرورت وجود نظام دادرسی خصوصی با حضور افراد متخصص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار