تیم فوتبال نفت تهران در آستانه دیدار سوپر جام و لیگ برتر فوتبال با مشکلات متعددی از لحاظ مالی و مالکیتی مواجهه است.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، با وجود گذشت 12 روز از آغاز تمرینات آماده سازی تیم فوتبال نفت تهران زیرنظر علی کریمی همچنان ابهام های زیادی نسبت به مسائل مالی، مالکیتی و حتی قطعی بودن حضور این تیم در لیگ برتر وجود دارد.

در روزهای اخیر مسئولان باشگاه نفت تهران برای رفع مشکلات قول های زیادی داده اند اما به نظر می رسد هیچ راهکار و البته بودجه ای برای عملی کردن این وعده ها وجود ندارد.

هیئت واگذاری باشگاه نفت تهران حدود 20 روز پیش در ازای دریافت چک ضمانت 15 میلیاردی از شرکت مالک، ابلاغیه مالکیت این باشگاه را به تقی گلرخسار تقدیم کرد و البته در همان زمان قرار شد درصورتی که مالک فعلی باشگاه نفت تهران ظرف 15 روز تکلیف پرداخت بدهی ها را روشن نکند، چک مذکور به اجرا گذاشته شود. حال مشخص نیست چرا در شرایطی که او نتوانسته به تعهداتش در تفاهم نامه واگذاری عمل کند، هیئت موسس از به اجرا گذاشتن ضمانت 15 میلیاردی طفره می رود؟

این موضوع از 2 حالت خارج نیست. دلیل اول این است که هیئت واگذاری و بازرس قانونی باشگاه نفت تهران قصد دارند به مالک باشگاه، فرصت جدیدی برای پرداخت بدهی ها بدهند یا اینکه اصولا آن ها از گلرخسار ضمانت نامه ای دریافت نکرده اند.

ویژه خانم خزاعلی /// سقوط بهای نفت تهران در هیاهوی بی تدبیری مدیران / تیم قدیمی پایتخت امیدوار به سحر کریمی است

در چنین وضعیتی طلبکاران باشگاه نفت تهران که از پرداخت نشدن مطالبات خود عاصی هستند، تاکید کرده اند که به هیچ وجه از گرفتن حق و حقوق خود کوتاه نمی آیند. حتی اگر این امر به قیمت جلوگیری آن ها از ثبت قرارداد بازیکنان و یا محرومیت نفتی ها از حضور در رقابت های لیگ برتر تمام شود.

از طرفی در روزهای اخیر بحثی جدی درباره انحلال باشگاه نفت تهران مطرح شده است. شنیده می شود مالک باشگاه قصد دارد با تداوم روند تسویه نکردن مطالبات طلبکاران، نفت تهران را به انحلال برساند و پرداخت دیون را به گردن شرکت ملی نفت ایران اندازد. قرارداد بازیکنان و مربیان طلبکار نفت با شرکت ملی نفت ایران تنظیم شده و زمانی که باشگاه نفت تهران منحل شود، آن ها چاره ای جز شکایت از شرکت مذکور ندارند. در این میان مسئولان فدراسیون فوتبال هم بارها اعلام کرده اند تیم های بدهکار برای ثبت قرارداد بازیکنان جدید، باید 30 درصد از بدهی های قبلی خود را پرداخت کنند. در واقع تا زمانی که باشگاه نفت دست کم یک سوم از بدهی 25 میلیارد تومانی اش را پرداخت نکند، از ثبت قرارداد بازیکنان جدید هم محروم می شود.

نفت تهران به عنوان مدافع عنوان قهرمان جام حذفی، یکی از نمایندگان ایران در رقابت های لیگ قهرمانان 2018 آسیا محسوب می شود اما براساس گزارش AFC اگر این تیم تا 31 آگوست(9 شهریور) بدهی هایش را تسویه نکند، نمی تواند در لیگ قهرمانان به میدان رود. بعید است مسئولان باشگاه نفت بتوانند تا آن تاریخ، حتی نیمی از بدهی ها را پرداخت کنند و با توجه به اولتیماتوم AFC، احتمال محرومیت این تیم از حضور رقابت های لیگ قهرمانان 2018 آسیا  مذکور بسیار زیاد است.

ویژه خانم خزاعلی /// سقوط بهای نفت تهران در هیاهوی بی تدبیری مدیران / تیم قدیمی پایتخت امیدوار به سحر کریمی است

علی کریمی در نخستین تجربه سرمربی گری خود وارد بازی خطرناکی شده است. با توجه به سوابق جادوگر، این احتمال وجود دارد که در صورت ادامه یافتن وضعیت آشفته باشگاه نفت، او قید نشستن روی نیمکت نفتی ها را بزند. علی کریمی هر روز در تمرینات با منصور عرفانیان سرپرست باشگاه نفت تهران، جلسه می گذارد و مشخص است که بی خیالی مالکان نفت منجر به دلسردی اش شده است. از طرفی برخلاف وعده و وعیدهای مسئولان باشگاه، هیچ بازیکن شاخصی تاکنون با نفت تهران به توافق نرسیده و این تیم با بازیکنانی که سال هاست از سطح اول فوتبال ایران فاصله گرفته اند و همچنین جوان های کم نام و نشان، تمرینات آماده سازی اش را پیگیری می کند.

مالک باشگاه نفت تهران با وجود مذاکرات متعدد با یک فرد متمول، برای حمایت مالی از تیم علی کریمی و پرداخت بخشی از هزینه های فصل آتی نفت تهران سرانجام در جلب رضایت این فرد هم ناکام ماند تا مشکلات باشگاه قدیمی پایتخت بیش از پیش افزایش یابد.

سرمربی و بازیکنان جدید نفت تاکنون هیچ قراردادی با این تیم امضا نکرده و این امر را به زمان مشخص شدن تکلیف باشگاه نفت تهران موکول کرده اند. بنابراین اگر وضعیت به همین روال پیش رود، بعید نیست که کریمی و یارانش به راحتی توافقاتشان را زیرپا گذاشته و دست مالک و سرپرست باشگاه نفت تهران را از لحاظ در اختیار داشتن بازیکن و مربی در پوست گردو بگذارند.

تنها 9 روز تا برگزاری دیدار سوپرجام فوتبال ایران زمان باقی مانده اما برخلاف پرسپولیس که در بهترین شرایط اردویی و با امکاناتی فراوان، تمریناتش را پیگیری می کند نفتی ها حتی نمی توانند با قاطعیت اعلام کنند در این بازی به میدان می روند.

از طرفی فدراسیون فوتبال هم واکنشی نسبت به وضعیت این تیم ریشه دار و یکی از نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا نشان نمی دهد و گویا مهدی تاج و سایر مسئولان فدراسیون هم می خواهند آنقدراین بی تفاوتی را ادامه دهند تا با انحلال نفت تهران از شر مشکلات مربوط به این تیم رها شوند.

از روزگاری که اهالی فوتبال ایران نفت تهران را به عنوان تیمی با شخصیت و قابل احترام از لحاظ مالی می دانستند، زمان زیادی نگذشته اما در صورت تداوم اشتباهات مدیران و مالکان این باشگاه، طولی نمی کشد که از نفت هم مانند تیم هایی مانند پاس تهران، شاهین بوشهر، برق شیراز و بهمن تنها خاطره ای محو در ذهن فوتبالی ها نقش می بندد.

انتهای پیام/

 باشگاه نفت تهران و ابهام های مدیریتی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.