نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد گفت: رعایت عفاف و حجاب یک وظیفه عمومی است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ حجت الاسلام محمدعلی نکونام در اجتماع مردمی صیانت از حریم خانواده به مناسبت روز ملی عفاف و حجاب در شهرکرد با بیان اینکه رعایت عفاف و حجاب یک وظیفه عمومی است تأکید کرد: باید جلوی بد حجابی‌های عمدی در جامعه گرفته شود.

وی افزود: رعایت حجاب و عفاف تنها مختص زنان نیست بلکه مردان جامعه اسلامی نیز باید این واجب الهی را با مراقبت از نگاه‌های خود رعایت کنند.

نکونام اظهار داشت: وظیفه زنان در حفظ عفاف و حجاب به دلیل آن که تربیت و پرورش فرزندان مردان عفیف در دامن زنان مومن و باحجاب صورت می‌گیرد سنگین‌تر است.

وی با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم (ص) در خصوص عفاف و حجاب گفت: طبق این روایت ستمگران به وضع اجتماعی و ستمگران به وضع فرهنگی جامعه از بدترین اهل جهنم هستند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد افزود: ستمگران به وضع فرهنگی جامعه کسانی هستند که پوشش مناسبی ندارند و جامعه را به سمت انحراف می‌کشانند.

نکونام با تأکید بر اهمیت رعایت عفاف و حجاب در جامعه اسلامی گفت: عفاف یک مفهوم عام است که همه جوانب زندگی مومن را در برمی گیرد و باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود.

وی، حفظ عفاف، حجاب و اخلاق اسلامی را عامل تداوم بخشی راه امام (ره) و شهدا دانست و اضافه کرد: ادامه راه ارزشمند حفظ حجاب که در طول تاریخ قربانیان زیادی داشته است، به رشد و کمال جامعه کمک می‌کند.

نکونام خاطرنشان کرد: عده‌ای در جامعه از روی غفلت حجاب را رعایت نمی‌کنند که باید با اقدامات فرهنگی آن‌ها را آگاه کرد، اما عده‌ای دیگر از روی عمد و آگاهانه بدحجابی می‌کنند که باید جلوی آن‌ها گرفته شود.

گفتنی است: به مناسبت روز ملی عفاف و حجاب، راهپیمایی و اجتماعات بزرگ مردمی «صیانت از حریم خانواده» با حضور پرشور مردم مؤمن و ولایتمدار چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

این راهپیمایی در شهرکرد مرکز استان بعدازظهر روز گذشته چهارشنبه ۲۱ تیر ۹۶ از میدان بسیج به سمت حرم مطهر امامزادگان حلیمه و حکیمه خاتون (س) برگزار گردید و با اجتماع در این مکان پایان یافت.

۲۱ تیرماه سالروز حمله عوامل رژیم سفاک رضاخان به معترضین کشف حجاب در مسجد گوهرشاد مشهد مقدس (در جوار حرم مطهر امام رضا (ع)) در سال ۱۳۱۴ هجری شمسی به عنوان «روز ملی عفاف و حجاب» و ۱۷ تا ۲۳ تیرماه امسال به منظور پاسداشت اندیشه و مقام شهدای مسیر عفاف و حجاب و پاکدامنی به عنوان «هفته عفاف و حجاب» نامگذاری شده است.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار