معاون آبخیزداری سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور گفت: ۶۰۰ میلیارد ریال برای کشت بوته در حاشیه‌‌های دریاچه ارومیه هزینه شده است.

۶۰۰ میلیارد ریال برای بوته‌کاری در حاشیه دریاچه ارومیه هزینه شدبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ پرویز گرشاسبی در حاشیه بازدید از طرح کاشت بوته در اطراف دریاچه ارومیه در بناب با اشاره به اهمیت جلوگیری از به وجود آمدن طوفان نمک در حاشیه دریاچه ارومیه، اظهار کرد: برای جلوگیری از به وجود آمدن این مشکل در 50 هزار هکتار از اراضی اطراف این دریاچه در حال کاشت بوته هستیم.

معاون آبخیزداری سازمان جنگل‌ها در حاشیه بازدید از طرح کاشت بوته در اطراف دریاچه ارومیه در بناب، خاطرنشان کرد: کنترل مرکز طوفان و ریزگرد در اطراف دریاچه ارومیه در اولویت کاری سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور قرار گرفته است.

وی افزود: طی مطالعاتی که این سازمان انجام داده است 164 هزار هکتار از اراضی اطراف دریاچه مستعد فرسایش خاک و ایجاد گرد و غبار است.

معاون سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور با اشاره به طریقه کشت بوته در اطراف دریاچه ارومیه، تصریح کرد: برای کسب نتیجه مناسب از کشت بوته در حاشیه دریاچه ارومیه، باید خاک محل کشت بوته‌ها با خاک‌های حاصلخیز تغییر داده شود.

گرشاسبی، اذعان داشت: 600 میلیارد ریال برای کشت بوته در حاشیه‌‌های دریاچه ارومیه هزینه شده است.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.