معاون امور بین‌الملل ستاد حقوق بشر قوه قضائیه گفت: اعدام‌هایی که در ملاء‌عام صورت می‌گیرد با رعایت تمام موازین اسلامی و حقوقی انجام می‌شود.

اعدام‌های‌ ملاء‌عام ‌‌با رعایت تمام موازین اسلامی و حقوقی انجام می‌شودبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ کاظم غریب‌آبادی معاون بین‌الملل ستاد حقوق بشر قوه قضائیه در نشست خبری ستاد حقوق بشر قوه قضائیه در شیراز با اشاره به فضاسازی رسانه‌های غربی درباره اعدام‌ها در گفت: اجرای حکم اعدام حق‌الناس است و توسط اولیای دم اجرا می‌شود، علاوه بر آن بیش از ۹۰ درصد از اعدام‌ها به دلیل جرائم مواد مخدر بوده است.


وی با بیان اینکه در ایران سالانه بیش از ۴ هزار نفر بر اثر مصرف مواد مخدر جان خود را از دست می‌دهند، افزود: کشفیات مواد مخدر در ایران در یک سال اخیر به اندازه کل جهان بوده و اجرای حکم اعدام در ملا‌عام حکم بازدارنده‌ای است که برای کاهش آمار توزیع‌کنندگان مواد مخدر استفاده می‌شود.


غریب‌آبادی ادامه داد: اعدام‌هایی که در ملاء‌عام صورت می‌گیرد با رعایت تمام موازین اسلامی و حقوقی انجام می‌شود.


وی با بیان اینکه هم اکنون تعداد ۲۵ منشور حقوق بشر در کشور تعیین و در حال اجراست، اظهار داشت: با اجرای این دسته از قوانین سعی داریم حقوق شهروندی را در تمامی مباحث دولتی و غیردولتی اجرا و از تضعیف شدن حقوق شهروندان دفاع کنیم.


غریب آبادی با اشاره به اینکه در هفته گذشته بیش از ۵۰ سفیر از زندان اوین بازدید داشته‌اند گفت: براساس ادعای این تعداد سفرا هیچ گونه اتهامی مبنی بر رعایت نشدن حقوق شهروندی در زندان ایران وجود ندارد.


وی با بیان اینکه هم‌اکنون در ایران بیش از ۳ میلیون نفر مهاجر و اتباع غیرمجاز ساکن هستند، گفت: همواره به این موضوع معتقدیم که در بحث رعایت حق و حقوق مهاجرت هیچ‌گونه انتقادی به دولت وارد نیست، زیرا اغلب این افراد از شغل و بیمه خدمات درمانی برخوردار هستند.


وی تصریح کرد: تحریم‌های مربوط به حقوق بشر که در سال ۲۰۱۱ اعمال شده در حال اجراست و موضوع جدیدی وجود ندارد.


معاون امور بین‌الملل دبیر ستاد حقوق بشر افزود: در این تحریم‌ها نام ۸۳ نفر و یک شخص حقوقی از جمهوری اسلامی مطرح است که موضوع آن‌ها نیز منع سفر به کشور‌های دیگر و ضبط دارایی آن‌ها در خارج از کشور است و تمامی این افراد تحریم شده دارایی در خارج از کشور ندارند که بخواهد مسدود شود.


غریب‌آبادی گفت: اعمال تحریم‌های جدید به مباحث مختلفی بستگی دارد که اگر کشور‌های اروپایی و آمریکا بخواهند در این بحث وارد شوند خود آن‌ها نقض‌کننده حقوق بشر هستند و جامعه جهانی این مسائل را می‌داند.
انتهای پیام/ر

۲۵ منشور حقوق بشر در کشور ‌در حال اجراست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار