بر اساس یک گزارش دولتی، منبع درآمد گروه‌های تکفیری فعال در انگلیس، توسط افرادی در داخل این کشور تامین می‌شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اسکای نیوز، گزارشی از جانب دولت انگلیس تهیه شده است که نشان می‌دهد گروه‌های تکفیری سالانه صدها هزار پوند سرمایه از طریق کمک مالی اهداکنندگانی در داخل انگلیس به دست می‌آورند.

امبر راد – وزیر کشور انگلیس – اعلام کرده است به دلایل مربوط به امنیت ملی و نیز اطلاعات شخصی که در این گزارش منتشر شده است، تصمیم گرفته است این گزارش به طور کامل انتشار نیابد.

وی گفت: «بیشترین منبع حمایت از گروه‌های تکفیری در انگلیس را اهدای کمک‌های مالی ناشناس تشکیل می‌دهد که از جانب اشخاص حقیقی ساکن در انگلیس تامین می‌شود.»

وی افزود: «در برخی موارد این سازمان‌ها سالانه صدها هزار پوند درآمد دارند. این بزرگ‌ترین منبع درآمد برای آن‌ها است.»

وی گفت ممکن است اهداکنندگان از هدف اصلی این سازمان‌ها بی‌اطلاع بوده و یا از آن‌ها حمایت نکنند.

دیوید کامرون – نخست وزیر پیشین انگلیس – در نوامبر سال 2015 دستور تحقیق در این‌باره را صادر کرده بود.

وزارت کشور انگلیس در بررسی نوع، مقیاس و منابع کسب درآمدهای گروه‌های تکفیری فعال در این کشور، منابع خارجی را نیز مد نظر قرار داده است.

در این گزارش آمده است برای چند سازمان که گفته می‌شود روابطی با گروه‌های تروریستی دارند، سرمایه‌گذاری خارجی یکی از اصلی‌ترین منابع درآمد آن‌ها به شمار می‌رود.

با این‌حال، برای بخش بزرگی از گروه‌های افراطی فعال در انگلیس، سرمایه گذاری خارجی چندان اهمیت ندارد.

همچنین در این گزارش آمده است برخی از این سازمان‌ها، خود را به عنوان بنیادهای خیریه جا می‌زنند تا بر اعتبار خود افزوده و از تاکید اسلام بر صدقه و خیریه سو استفاده کنند.

بر اساس این گزارش، برخی از این نهادها به عمد درباره فعالیت‌های خود اطلاعات کافی منتشر نمی‌کنند.

وزیر کشور انگلیس همچنین گفت چند اقدام جداگانه نمی‌تواند به تمام نگرانی‌هایی که در این گزارش منعکس شده است پاسخ دهد، بلکه اتخاذ رویکردی جامع با تمرکز بر کشف منابع داخلی حمایت از این گروه‌های افراطی مورد نیاز است.

انتهای پیام/

 

نحوه تامین مالی گروه‌های تکفیری در انگلیس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار