معاون امنیتی وزارت کشور افغانستان به پاکستان هشدار داد که پاسگاهای امنیتی‌اش را از خط دیورند باید دور سازد.

جنرال مراد: پاکستان باید پاسگاهایش را از نزدیکی خط دیورند دور سازدبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، ژنرال مراد علی مراد، معاون امنیتی وزارت امور داخله/ کشور در نشستی با مقام‌های امنیتی در شهر گردیز مرکز ولایت پکتیا به پاکستان هشدار داد که پاسگاهای امنیتی‌اش را از خط دیورند باید دور سازد .

ژنرال مراد پس از نشست با مقام‌های امنیتی زون 303 سپین غر می‌گوید که نظامیان پاکستانی در برخی از موارد از نقطه صفری نیز گذشته‌اند و در این سوی خط دیورند پاسگاه ساخته‌اند.

وی افزود: «سربازان پاکستانی کمی پیش آمده اند و من برای شان می‌گویم که پس بروند.»

فرمانده زون 303 سپین غر «مل پاسوال اسدالله شیرزاد»از وزارت امور داخله خواست که برای رسیدگی به تهدیدها در امتداد خط دیورند باید امکانات نیروهای مرزی بیشتر و شمار بیشتر پاسگاه‌ها به این نیروها ساخته شوند.

وی گفت: تأسیسات نظامی سرحدی ما زیاد مستحکم نیستند و ما می‌خواهیم که این تأسیسات مستحکم شوند.

والی پکتیا«شمیم خان کتوازی» گفت: پلیس این ولایت با کمبود تشکیلات رو به رو است و نیاز است تا در کنار رسیده‌گی به این مشکل، جنگ افزارهای سنگین در اختیار این نیروها قرار داده شوند.

وی افزود: مشکلات وجود داشت، ولی حالا حل شده و در مسئله اسلحه سنگین نیز در جریان است.

فرمانده پلیس پکتیا«مل پاسوال توریالی عبدیانی» اظهار داشت: در ولسوالی‌های که پلیس محلی وجود ندارند، باید پلیس محلی ارسال شوند و همچنان در بخش فنی و اسلحه نیز باید توجه شود.

ژنرال مراد در دیدار با مقام‌های امنیتی حوزه جنوب شرق کشور تعهد سپرد که برای بهبود اوضاع امنیتی این بخش کشور جنگ‌افزارهای سبک و سنگین در اختیار نیروهای پلیس قرار داده خواهند شد و نیز پاسگاه‌های بیشتر به این نیروها ساخته خواهند شد.

 

انتهای پیام/

برای اطلاع از آخرین اخبار افغانستان به کانال تلگرامی ما بپیوندید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.