کارشناس سیاست خارجی گفت: رئیس جمهور آمریکا کاسبی را صراحتا به عنوان بدعتی جدید وارد سیاست خارجی کرده است.

سیدهادی سیدافقهی کارشناس سیاست خارجی در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه رئیس جمهور کاسب‌کار آمریکا شیوه‌ای را پیش گرفته که همواره به دنبال دوشیدن کشور‌های دیگر به ویژه در حاشیه خلیج فارس است، اظهارداشت: ترامپ پیش از حضور در کاخ ریاست جمهوری با لحنی توهین‌آمیز در نطق‌های انتخاباتی خود اعلام کرد کشور‌های حاشیه خلیج فارس و به ویژه عربستان سعودی برای ما حکم گاو شیرده را دارند و هر وقت شیر این‌ها خشک شود ما سرشان را می‌بریم که در این جا منظورش از سر بریدن تجزیه کشورهاست.

سیدافقهی به دیدگاه طلبکارانه آمریکایی‌ها اشاره کرد و افزود: آمریکایی‌ها در توجیه رفتار‌های تحقیر‌آمیز و کاسب‌مابانه خود برقراری امنیت را دستمایه قرار می‌دادند.

این کارشناس سیاست خارجی به رفتار آمریکایی‌ها در ایجاد تنش میان کشور‌های حاشیه خلیج فارس به خصوص قطر و عربستان اشاره و تاکید کرد: آمریکایی‌ها به تنش در حاشیه خلیج فارس تمایل دارند. چرا که با ادامه این اتفاقات می‌توانند بازار خوبی برای سلاح‌های خود ایجاد کنند. کما اینکه عربستان و قطر از این ره‌آورد بی‌نصیب نمانده‌اند و با مبالغ سنگین وارد معامله با آمریکا شده‌اند.

وی نگاه کاسب مابانه ترامپ را در سیاست خارجی مسئله‌ای عنوان کرد و بیان داشت: رئیس جمهور آمریکا کاسبی را صراحتا به عنوان بدعتی جدید وارد سیاست خارجی کرده است. کما اینکه گزارش‌هایی وجود دارد که او در امارات متحده عربی و بسیاری از کشور‌های حاشیه خلیج فارس صاحب هتل‌های لوکس و متعددی است و در این بخش سرمایه‌گذاری قابل توجهی کرده است.

کارشناس سیاست خارجی با بیان اینکه ترامپ به کل کشور‌های غرب آسیا چشم طمع دارد گفت: ترامپ به دنبال سهم بزرگی در کشور‌های غرب آسیا است. حتی او در کارزار انتخاباتی‌اش به این مسئله که اوباما از عراق دست خالی بیرون آمد اعتراض کرد و مدعی شد آمریکا که به این کشور در سال‌های قبل لشکرکشی کرده بود و متحمل هزینه‌های هنگفتی هم شده بود باید حداقل نفت عراق را به یغما می‌برد.

انتهای پیام/

ترامپ به دنبال دوشیدن کل کشورهای منطقه است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۴ ۲۲ تير ۱۳۹۶
ترامپ خودش هم نمیدونه چه کار میکنه
آخرین اخبار