سفیر سابق ایران در لبنان گفت: بحران خلیج فارس نیازمند تشریک مساعی بازیگران اصلی منطقه‌ای برای کاهش شدت تنش‌هاست.

سفر بن علوی به تهران در راستای کاهش تنش منطقه‌ای قطر و عربستان صورت می‌گیرداحمد دستمالچي سفير پيشين ايران در لبنان در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره سفری که یوسف بن علوی  وزیر خارجه عمان به تهران داشت، گفت: شرایط بسیار ملتهبی که عربستان با بر هم زدن روابط در حوزه خلیج فارس ایجاد کرد، توجه بسیاری از محافل بین‌المللی را به این منطقه جلب کرد.

سفیر پیشین ایران در لبنان با بیان اینکه اهمیت استراتژیکی منطقه خلیج فارس تأثیر بی‌ثابتی در این منطقه را  فراگیر می‌کند، تصریح کرد: به همین دلیل وزیر خارجه آمریکا به دوحه رفت و با امیر قطر مذاکره کرد تا التهاب کمتر شود. 

وی ادامه داد: سفر وزیر خارجه عمان به تهران با توجه به بحران موجود کاملا به جا بود. چرا که کشورهای منطقه اکنون به تشریک مساعی نیاز دارند و نتیجه این گفت‌وگوها از شدت این تنش‌ها خوهد کاست.

دستمالچی خاطرنشان کرد: ما در طول سال‌های گذشته در سطوح مختلف با عمان رابطه بسیار خوبی داشتیم و رفت و آمدهای زیادی بین شخصیت‌های دو کشور انجام شده است. 

گفتنی است، یوسف بن علوی وزیر امور خارجه عمان در سفری یک روزه میهمان محمد جواد ظریف شد و در این دیدار دو طرف در خصوص روابط دوجانبه و راههای گسترش و تعمیق مناسبات دو کشور در همه زمینه‌ها گفتگو و تبادل نظر کردند.

علاوه بر این وزیر خارجه عمان با حضور در محل نهاد ریاست‌جمهوری با حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس‌جمهور نیز رایزنی‌هایی را انجام داد.

انتهای پیام/

وزیر امور خارجه عمان میهمان محمد جواد ظریف شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار