مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زنجان از آغاز عملیات پیوندزنی پسته در باغات زنجانرود خبر داد.

آغاز عملیات پیوندزنی پسته در باغات زنجانرودبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زنجان گفت :بیش از 129 هکتار باغ پسته ( بارور – غیر بارور ) در روستاهای بخش زنجانرود طی سه سال گذشته کشت شده است.
امیر مقدمی افزود: با توجه به کاهش بارندگی ها و خشکسالی های اخیر از یک سو و برداشت نامناسب از سفره های آب زیرزمینی طی سالهای اخیر، ضرورت بهینه سازی مصرف آب و تغییر الگوی کشت در کشور بیش از پیش نمایان شده است.
وی با بیان اینکه کاشت پسته تنها در محدوده مطالعاتی تایید شده از طرف مرکز تحقیقات و صرفا با تایید جهاد کشاورزی شهرستان زنجان قابل اجرا می باشد که با لحاظ کردن شرایط خاص این محصول با سرمایه گذاری بالا ، نیاز آبیاری حداقل 5هزارمتر مکعب در سال ، ریشه های بسیار عمیق و حساس ، تامین پایه از نهالستانهای معتبر با بستر ماسه ای ، پیش بینی تامین پیوندک و آماده کردن بستر کاشت صورت پذیرفته است .

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان زنجان ادامه داد: ارقام مناسب پسته جهت کشت در بخش زنجانرود بر اساس تحقیقات کارشناسان  مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی استان به باغداران توصیه شده و از سال جاری باغات کشت شده آماده پیوند زنی می باشند.
مهندس امیر مقدمی افزود: با حضور دو اکیپ از پیوندکاران رفسنجان و پیوندکاران بومی استان،طی دو هفته گذشته عملیات پیوندزنی در حدود20 هکتار از این باغات اجرا شده است.

وی به باغداران بخش زنجانرود توصیه کرد: به منظور هماهنگی جهت پیوندزنی باغات پسته ای که قطر شاخه های اصلی آن دارای استاندارد لازم و پس از سال اول و سال دوم می باشد به مرکز جهاد کشاورزی نیک پی مراجعه نمایند .

 

انتهای پیام/ن

 

عملیات پیوند زنی-باغات پسته استان زنجان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۹ ۲۹ تير ۱۴۰۰
سلام دقیقا وقت پیوند زنی درشهرخدابنده گرماب کی مناسب است