پلیس آلمان موفق شد دو مظنون را در رابطه با سرقت یک سکه طلای ۱۰۰ کیلوگرمی شناسایی و بازداشت کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دویچه وله؛ پلیس آلمان گزارش داد دو مظنون اصلی سرقت سکه طلای ۱۰۰ کیلوگرمی موسوم به «برگ بزرگ افرا» که اواسط ماه مارس از موزه «بوده» برلین دزدیده شد، دستگیر و در جریان این دستگیری، چندین نفر دیگر نیز به اتهام مشارکت در این سرقت بازداشت شدند. پلیس آلمانخبری از جزئیات و هویت افراد بازداشت شده ارائه نکرده است.

بازداشت دو مظنون مرتبط با سرقت سکه طلای 100 کیلوگرمی + تصاویر

نیروهای پلیس آلمان چندین مکان در برلین را شناسایی و تحت نظر گرفتند و و سرانجام موفق شدند تمامی افراد مرتبط با این سرقت را بازداشت کنند. بیشتر مکان‌های شناسایی شده در منطقه نویکولن که اغلب محل سکونت مهاجران است، قرار داشت.

هنوز هیچ اطلاعاتی از محل نگهداری سکه طلای ۱۰۰ کیلوگرمی منتشر نشده است. پلیس آلمان پیش از این احتمال داده بود سارقان، سکه طلای ۱۰۰ کیلوگرمی را ذوب کرده و در قطعات کوچک‌تر به فروش برسانند.

بازداشت دو مظنون مرتبط با سرقت سکه طلای 100 کیلوگرمی + تصاویر

سکه «برگ بزرگ افرا» که به علت عیار بالای طلایش در کتاب رکوردهای گینس ثبت شده است، را ضرابخانه سلطنتی کانادا در سال 2007 ضرب کرده بود. ارزش واقعی این سکه طلای ۱۰۰ کیلوگرمی بسیار بیش از ارزش اسمی آن و حدود 3.7 میلیون یورو (4 میلیون دلار) برآورد می‌شود. این سکه بزرگ طلا 3 سانتی‌متر ضخامت و 53 سانتی‌متر قطر دارد و تصویری از ملکه الیزابت دوم بر آن نقش بسته است.

«برگ بزرگ افرا» به عنوان امانت به موزه «بوده» در برلین سپرده شده بود. موزه «بوده» به دلیل دارا بودن بیش از 540 هزار سکه‌، شهرتی جهانی دارد. سکه‌ به سرقت ‌رفته از دسامبر سال 2010 در این موزه در معرض دید عموم قرار گرفته بود.

بازداشت دو مظنون مرتبط با سرقت سکه طلای 100 کیلوگرمی + تصاویر

 انتهای پیام/

سارقان سکه طلای ۱۰۰ کیلوگرمی به دام پلیس افتادند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
-
ناشناس
۲۳:۴۷ ۲۱ تير ۱۳۹۶
مطمئنید وزنش صد کیلوگرمه !؟
آخرین اخبار