عضو حزب موتلفه گفت: مجلس خبرگان در اتحاد نظام جمهوری اسلامی ایران نقش بسزایی دارد.

مجلس خبرگان ضامن اتحاد در نظام جمهوری اسلامی استعبدالرضا مصری عضو شورای مرکزی حزب موتلفه در گفتگو با خبرنگار حوزه احزاب و تشکلهای گروه سیاسی باشکاه خبرنگاران جوان؛ درباره اهمیت و نقش مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت:در تدوین قانون اساسی ساختاری تعریف شده که در دنیا بی نظیر است به این دلیل که این مجموعه بر اساس مردم سالاری دینی شکل گرفته است.

وی افزود: مردم اعضای خبرگان را در سراسر کشور و تمامی استان ها انتخاب میکنند و  اعضای منتخب با رای مردم به این مجموعه راه می یابند و مشورت های لازم را در مسائل عمومی مانند مانند مسائل اقتصادی،اجتماعی،به مقام معظم رهبری ارائه می‌کنند.

مصری تصریح کرد:مهمترین وظیفه مجلس خبرگان انتخاب رهبری به عنوان مرجع دینی کشور است که باید فردی صالح و مورد اعتماد باشد.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه با اشاره به این مسئله که هیچکدام از اعضای مجلس خبرگان انتصابی نیستند بیان کرد:انتخاب اعضای این مجلس به این گونه نیست که ارگانی آنها را گزینش کند و اعضا بخواهند برای خواسته ها و دستورات مرکزی خاص به فعالیت بپردازند بلکه تنها مردم هستند که میتوانند در تعین  اعضای این مجلس تصمیم بگیرند.

وی با بیان این که اعضای مجلس خبرگان در کنار مردم هستد و با نیازها،مشارکتها و خواسته های مردم آشنا هستند افزود: آنها با توجه به اولویت ها و مسائلی که با زندکی مردم سر و کار دارد مشورتهایی را به مقام معظم رهبری ارائه می‌دهند.

مصری در پایان خاطر نشان کرد:اغلب اعضای مجلس خبرگان با شرایط قانونی تعین شده و عالم هستند و به عنوان مراجع دینی مردم  قابل قبولند و  چه از دیدگاه علمی و اعتقادی و چه در اتحاد نظام جمهوری اسلامی ایران نقش بسزایی دارند و همچنین در انتخاب شخص اول کشور دارای اهمیت بی بدیلی هستند.

انتهای پیام/

 

سالروز تشکیل مجلس خبرگان رهبری

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار