عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به لزوم رونق‌دهی صنایع دستی گفت: می‌توان گرایش‌ها و رشته‌های تحصیلی هنرستان‌ها را بر اساس ظرفیت صنایع‌دستی هر استان تنوع بخشید.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ ضیاءالله اعزازی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه امروزه همه افراد اعتقاد دارند که مدرک‌گرایی دیگر پاسخگو نیست و فارغ التحصیلانی می‌توانند به راحتی در بازار کار جذب شوند که دارای مهارت باشند، گفت: بر این اساس موضوع مهارت آموزی در برنامه ششم توسعه و اسناد بالادستی آموزش و پرورش نیز مورد توجه قرار گرفته است.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایجاد تنوع در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کارودانش یکی از مؤلفه‌هایی است که موجب ترغیب دانش آموزان برای تحصیل در هنرستان‌ها است، اظهار کرد: با توجه به اینکه امروزه صنایع‌دستی مورد توجه ویژه قرار گرفته و از بازار خوبی برخوردار است می‌توان برخی از گرایش‌های تحصیلی را در این حوزه ایجاد کرد تا ضمن تنوع بخشی به رشته‌ها، افراد تحصیل کرده و آشنا با نیازهای روز حوزه صنایع دستی پرورش یابند.

وی ضمن تاکید بر اینکه مسئولان آموزش و پرورش در ادامه باید با همکاری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری زمینه ادامه تحصیل این افراد در دانشگاه‌ها را فراهم کنند، افزود: برخی از فارغ التحصیلان نبود امکان ادامه تحصیل را مانعی برای گرایش به تحصیل در رشته‌های فنی و حرفه‌ای می‌دانند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید یادآور شد متاسفانه علاقه ادامه تحصیل بدون توجه به نیاز بازار کنونی سبب شده تا محصلان تحصیلکرده متعددی وجود داشته باشند در حالی که صنعت صنایع‌دستی از بازار خوبی برخورددار است و فارغ التحصیلان می‌توانند سریع در بازار کار جذب شوند، خاطرنشان کرد: می‌توان با توجه به ظرفیت صنایع‌دستی هر استان اقدام به تنوع بخشی در رشته‌های فنی و حرفه‌ای کرد تا هنر بومی هر استان حفظ و شکوفا شود.

 

انتهای پیام/ش

 

ایجاد تنوع در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کارودانش از مؤلفه‌های  ترغیب دانش آموزان برای تحصیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.