به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، شهرام آدم نژاد معاون سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای با اشاره به نبود اطلاعات از حملونقل مواد معدنی توسط ناوگان باری و تردد آنها در سطح جادههای کشور اظهار کرد: از 1000 معدن بزرگ در کشور، مواد معدنی بدون مشخص شدن وزن آنها روی کامیونها بارگیری و روانه جادهها میشوند؛ بنابراین برای رفع این مشکل با هماهنگی تمام معادن سراسر کشور سامانههای توزین سرعتپایین (LOW SPEED) نصب میشود.
وی افزود: در این رابطه با وزارت صنعت، معدن و تجارت در حال دستیابی به تفاهمی هستیم تا مواد معدنی بارگیری شده روی ناوگان عمومی بدون توزین و مشخص شدن وزن آن حق ورود و تردد در جادهها را نداشته باشند.
وی تصریح کرد: برای وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز این مسئله مهم است و سازمان راهداری و حملونقل جادهای با در نظر گرفتن منافع سایر دستگاه و از همه مهمتر منافع عمومی تلاش میکند تا جلوی تخلف گرفته شود.
معاون برنامهریزی سازمان راهداری در ادامه به پروژه داشبورد ITSI اشاره کرد و افزود:این پروژه سال گذشته در دست تهیه قرار گرفت و امسال به بهرهبرداری میرسد؛ از طریق این سیستم میتوان بخشی از برنامههای مبارزه با قاچاق کالا را عملیاتی کرد. اگرچه هماکنون این سامانه تا حدودی در دست بهرهبرداری قرار دارد اما تا زمانیکه تمام سامانهها و بخشها با یکدیگر یکپارچه نشوند، نمیتوان خروجی موردنظر را از آن کسب کرد.
آدمنژاد یادآور شد: دادههای اطلاعاتی دوربینهای تردد شمار، سامانههای توزین در حال حرکت WIN، بارنامه و CMR، پایانههای مرزی، عوارض الکترونیک ETC، امداد فنی خودرو، معاینه فنی خودرو و صورتوضعیت نیز در ITSI تعبیهشده است.
وی با اشاره به کارکردهای این سامانه جامع گفت: با استفاده از این سامانه میتوان از خرابی دوربینها مطلع شد و در کمترین زمان به مشکلات آنها رسیدگی کرد. بهعلاوه با استفاده از این سامانه میتوان نظام سفرها در کشور را رسد کرد تا متوجه شد که اهالی کدام استانها، کدام شهرها را برای مقاصد خود انتخاب میکنند و یا به شهرها در مورد اینکه از کدام شهرها و استانها مسافر جذب میکنند اطلاع داد. از اینرو اگر رویکرد بازرگانی در شهرها و استانها شکل بگیرد، مجتمعهای خدماتی-رفاهی و رستورانهای بینراهی بر اساس ذائقه و سلایق مسافران خدمات خود را ارائه کنند.
انتهای پیام/