فرمانده منطقه یکم امامت نیروی دریایی ارتش گفت: همگان اعتراف دارند که ما وابستگی به دریا داریم و با مدیریت در دریا، عرصه را بر دشمن تنگ کرده‌ایم.

با مدیریت در دریا عرصه را بر دشمن تنگ کرده‌ایمبه گزارش حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ امیر دریادار حسین آزاد فرمانده منطقه یکم امامت نیروی دریایی ارتش شامگاه (سه‌شنبه) در مراسم روز جهانی دریانوردان، اظهار داشت: در چهاردهم مهرماه 1388 که مقام معظم رهبری عنوان نیروی دریایی راهبردی را مطرح کردند به اهمیت توسعه دریامحور توجه بیشتری شد.


وی ادامه داد: بر اساس آمار 2013 امروزه در دنیا بیش از 80 فروند کشتی تجاری در دریا و نزدیک به 2 میلیون نفر دریانورد داریم که کشور ایران در این میان 130 هزار دریانورد دارد.


فرمانده منطقه یکم امامت نیروی دریایی ارتش اظهارکرد: ما با 11 کشور در دریا همسایه و بیش از 30 درصد مرزهای کشور دریایی و 70 درصد مرزهای زمینی در حوزه استحفاظی ما قرار دارد.


دریاداردوم آزاد تصریح کرد: امروزه 87 درصد اقتصاد کشور وابسته به دریاست و سهم 80 درصدی به استان هرمزگان تعلق دارد.


وی یادآور شد: قطب اقتصادی دنیا از غرب به آسیا و اقیانوس در حال تغییر است و 45 درصد ماهیگیری دنیا در حوزه آسیا و اقیانوسیه است.


فرمانده منطقه یکم امامت نیروی دریایی ارتش گفت: یکی از شاخص‌های اثرگذار توسعه‌ای کشورها که ارزیابی می‌شود، حضور در اقیانوس‌ها و اقیانوس‌ پیماهاست و این حضور در اقیانوس‌ها تنها مربوط به نیروهای نظامی نیست و علاوه بر آن کشتی‌های تجاری و شرکت‌های کشتیرانی در آن نقش دارند.


دریاداردوم آزاد بیان داشت: اگر حضور نیروهای دریایی در زمان هشت سال جنگ تحمیلی نبود، سرنوشت کشور قطعا به گونه‌ای دیگر رقم می‌خورد.


وی در پایان تصریح کرد: همگان اعتراف دارند که ما وابستگی به دریا داریم و با مدیریت در دریا، عرصه را بر دشمن تنگ کرده‌ایم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار